Heidfeld szerint több lesz a baleset jövőre - F1VILÁG.HU

Heidfeld szerint több lesz a baleset jövőre

HIRDETÉS

A BMW Sauber pilótája, Nick Heidfeld csatlakozott azok táborához, akik attól tartanak, hogy több lesz a baleset az első versenyeken a jövő évben, mert időbe fog telni, míg a versenyzők hozzászoknak a szélesebb első szárnyakhoz.

A BMW Sauber pilótája, Nick Heidfeld csatlakozott azok táborához, akik attól tartanak, hogy több lesz a baleset az első versenyeken a jövő évben, mert időbe fog telni, míg a versenyzők hozzászoknak a szélesebb első szárnyakhoz.

Jövőre több új szabály kerül bevezetésre: változik az autók aerodinamikája, visszatérnek a slick gumik, és bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer.

Mivel más aerodinamikai szabályok lépnek életbe, változik az autók kinézete: jönnek az alacsonyabb és szélesebb első, míg a magasabb és keskenyebb hátsó szárnyak, melyek Heidfeld szerint okozhatnak némi galibát az első időkben.

“Úgy gondolom, hogy a szélesebb első szárnyak miatt több lehet majd az ütközés az első versenyeken, míg a pilóták hozzá nem szoknak az új méretekhez” – mondta a német versenyző az autosport.com-nak.

“Az autóban ülve nem látod az első szárnyat. Rendben van, tudjuk, hogy ott van, de az előző években már annyira megszoktuk az eddigit, hogy a rajtoknál, vagy az olyan helyzetekben, ahol gondolkodás nélkül kell reagálni, valószínűleg több szárny fog összeérni.”

Heidfeld azt is elárulta, hogy mikor először tesztelte az új szárnyat még novemberben, attól tartott, hogy már az első körben összesed valamit az eddiginél jóval alacsonyabb elem, és csak néhány száz métert bír ki az autón.

“Mikor először megláttam az autót, meg voltam győződve arról, hogy az első kört sem bírja ki. Azonban minden rendben ment, nem történt galiba” – magyarázta a német versenyző, aki szerint még túl korai lenne megjósolni, hogy mennyivel könnyítik meg az előzéseket az új aerodinamikai szabályok.

“Az új szárnyakat nem titkoltan kevésbé kellene befolyásolnia a légáramlatoknak, ezért a vezetés kissé könnyebb lehet, illetve a szélárnyékban futó autó leszorító ereje sem csökken olyan mértékben, azonban erről egyelőre még nehéz beszélni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!