A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld úgy gondolja, hogy a forma-1-es gumik sokkal, de sokkal jobbak is lehetnének, ha több beszállító lenne a sportban, és a szabályok nem kreálnának mesterséges versenyt a gumifronton.
A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld úgy gondolja, hogy a forma-1-es gumik sokkal, de sokkal jobbak is lehetnének, ha több beszállító lenne a sportban, és a szabályok nem kreálnának mesterséges versenyt a gumifronton.
A Bridgestone 2007 óta egyedüli beszállítóként tevékenykedik a sportágban, miután az FIA bevezette az egybeszállítós rendszert, illetve a kontrollált abroncsokat, amivel meg is ölte a versenyt a gumifronton, ami korábban komoly szerepet kapott, és fokozta az izgalmakat.
“Mivel nincs verseny, a gumik akár tízszer jobbak lehetnének, olyan abroncsaink lehetnének, melyek puhábbak, nagyobb tapadást biztosítanak, és tovább bírják” – idézte Heidfeldet az Autosport.
“Az pedig, hogy mindkét keveréket használnunk kell a versenyen, mesterségesen kreál valamit, ami nem sport. Nincsenek gumitesztek, ugyanazokkal az abroncsokkal megyünk egész évben.”
Heidfeld jövője még teljesen nyitott, miután a BMW bejelentette év végi távozását az F1-ből. A német pilóta nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy maradjon jelenlegi csapatánál, azonban először többet meg kell tudnia az új tulajdonosról, a titokzatos Qadbakról.
“Természetesen van esélye annak, hogy maradok, de a felvásárlás még nagyon friss, így még rengeteg olyan dolog van, ami nincs eldöntve” – mondta a német pilóta. “Először is többet szereznék tudni a csapatról, illetve a Qadbakról, de még fontosabb, hogy milyen lesz az anyagi háttér a jövő évre, mennyi szponzor lesz, mik az ambíciók.”
“Egyelőre azt érzem, hogy a mérce magasra van téve, de ez önmagában nem elég. A kérdés az, hogy a kulcsemberek maradnak-e. Csak ezek után tudok gondolkodni a maradáson, amíg ezek a dolgok nincsenek eldöntve, várnom kell.”