Nick Heidfeld szerint komoly hátrányban lesznek amiatt, hogy nem használják a hibrid rendszert a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, pedig az alacsony leszorító erős aero csomaggal kiválóan muzsikál versenygépük, amit a belga futamon látottak is igazolnak.
Nick Heidfeld szerint komoly hátrányban lesznek amiatt, hogy nem használják a hibrid rendszert a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon, pedig az alacsony leszorító erős aero csomaggal kiválóan muzsikál versenygépük, amit a belga futamon látottak is igazolnak.
A BMW Sauber már a szezon elején leállította a KERS projektet, mert úgy ítélte meg, hogy a hibrid rendszer használata sokkal több hátránnyal, mint előnnyel jár a versenyeken, és inkább az aerodinamikai fejlesztésekre helyezi a főbb hangsúlyt.
Azonban a jövő hétvégi futamnak helyet adó monzai pályán komoly előnyben lesznek a rendszerrel szerelt autók (Ferrari, McLaren), különösen az időmérőn, ugyanis a hosszú célegyenesben akár kétszer is fel lehet szabadítani az eltárolt energiát.
|
Heidfeld éppen ezért nem vár túl sokat az Olasz Nagydíjtól, pedig Monza is alacsony leszorító erős pálya, amely elvileg fekszik az F1.09-es modellnek.
“A sebesség, amivel Spa-Francorchamps-ban rendelkeztünk alacsony leszorító erővel, reményt ad számunkra, hogy még jobban szerepelhetünk Monzában, ahol még kisebb leszorító erővel megyünk” – mondta Heidfeld a csapat előzetesében.
“Viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy a KERS rendszerrel szerelt autók komoly előnyben lesznek a gyors pálya hosszú egyeneseiben.”
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen azonban elmondta, hogy az egész csapat optimistán és feltüzelve várja a következő futamot, miután kiválóan teljesítettek Spában.
“Célunk az, hogy a Spa-Francorchamps-ban elért kiváló eredményeinkre építsünk – ahol hosszú idő után először, ismét az élmezőnyben versenyeztünk – az európai szezon utolsó versenyén” – mondta a német szakember.
“Az erős belgiumi teljesítményünk extra motivációt ad az egész csapat számára a következő versenyekre, és magabiztosak vagyunk, hogy ismét visszatérhetünk az élvonalba.”
A BMW a múlt hónapban jelentette be, hogy leállítja forma-1-esprogramját, és az év végén elhagyja a királykategóriát. A hinwili bázisú csapat most vevőt, befektetőt keres, így talán nem kell mondani, hogy segítene nekik, ha eredményesen fejezhetnék be az idei évet.