Hiába a melbourne-i javulás, türelmesnek kell lennie a McLarennel - F1VILÁG.HU

Hiába a melbourne-i javulás, türelmesnek kell lennie a McLarennel

HIRDETÉS
Hiába a Melbourne-ben elért fejlődés, a McLaren Forma-1-es csapatát irányító Andreas Seidl szerint nagyon fontos, hogy türelmesek legyenek, beletelik ugyanis egy kis időbe, mire előkelőbb pozíciókért harcolhatnak.
Andreas Seidl, Team Principal, McLaren, in the team principals Press Conference

A kiábrándító szezonkezdet után a wokingi gárda versenyzői, Lando Norris és Daniel Ricciardo jó teljesítményt tudott nyújtani az Ausztrál Nagydíjon: mindketten a top 10-be kvalifikálták magukat, a futamon pedig egy 5. és egy 6. helyet szereztek, így értékes pontot gyűjtöttek a csapatnak.

Andreas Seidl csapatfőnök elárulta, világos tervvel rendelkeznek ahhoz, hogy lefaragják azt a hátrányt, amit jelenleg elszenvednek a topcsapatokhoz képest, de türelmesnek kell lenniük, hiszen nem fognak egyik napról a másikra a nyomukba érni. A szakember ráadásul rámutatott, a melbourne-i pálya feküdt az autójuknak, és ez is hozzájárult a jó eredményhez.

„Miután felismertük, hogy hiányzik a teljesítmény, fontos volt, hogy amilyen gyorsan csak lehet, elvégezzünk egy elemzést, és felkutassuk, hogyan tudnánk javítani a teljesítményen, amilyen hamar csak lehet” – mondta a szakember.

„Nagy örömmel mondhatom, hogy világos tervvel rendelkezünk most. Előre kell lépnünk az autóval a teljesítmény tekintetében, és ez egy kis időbe fog telni. Türelmesnek kell lennünk, hiába a rengeteg ambíció. De a legfontosabb, hogy világos tervvel rendelkezünk, amit most kivitelezhetünk.”

A Forma-1 csapatainak nincs egyszerű dolga idén a fejlesztésekkel, hiszen a költségplafon alatt kell dolgozniuk, ráadásul korlátozott ideig dolgozhatnak a szélcsatornában is. Éppen ezért jól megkell fontolni, hogy mikor és milyen fejlesztésekre fordítják az erőforrásaikat.

„Hogy mikor történik ez pontosan, azzal kapcsolatban nem szeretnék túlságosan belemenni a részletekbe. Különféle paramétereket kell kezelni. A költségplafont is fontolóra kell venni. És korlátozott időt tölthetünk el a szélcsatornában is manapság” – magyarázta Seidl, aki beszélt arról is, miért volt erősebb a McLaren Ausztráliában, mint az év első két futamán.

„Leginkább három okra vezethető vissza. Hoztunk ide kisebb újításokat, amik működtek. A pálya vonalvezetése is fekszik a jelenlegi csomagunknak. És egyszerűen tanultunk ismét az autóról Dzsiddában, és a tanultakat alkalmazni tudtuk, és ennek köszönhetően versenyképesebb helyzetbe kerültünk – nemcsak egy körön, hanem a versenyen is.”

„Nagy motiváció ez mindenki számára a csapatban a kemény munkához, hiszen most olyan helyzetben vagyunk, hogy lépkedünk előre a jelenlegi csomaggal, hogy a top 10-es eredményekért harcoljunk. Előrelépés ez ahhoz képest, ahogy kezdtük a szezont, de nyilván nem tartunk ott, ahol csapatként szeretnénk. Leszegett fejjel dolgozunk, nem lelkesedünk túlzottan, és kemény munkát végzünk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!