Hamilton pénteken nyilatkozott úgy, a Ferrari előnye akár fél másodperc is lehet a Mercedesszel szemben, mely az előszezoni teszteken nem nyújtott olyan meggyőző formát.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto mindenesetre igyekezett lehűteni a kedélyeket.
„Még mindig próbáljuk megismerni az autót, próbáljuk megérteni a teljesítményhatárokat, illetve a megbízhatóságot” – magyarázta a szakember, aki januárban vette át Maurizio Arrivabene helyét.
„Ezek a napok nagyon fontosak az évadra való felkészülésben. Örömmel hallom, hogy Hamilton szerint mi vagyunk a gyorsabbak. Úgy gondolom, hogy ők is nagyon gyorsak, hiszem, hogy a Mercedes nagyon-nagyon erős lesz Ausztráliában.”
„Teljesen rossz lenne azt gondolni ma, hogy gyorsabbak vagyunk nálunk. Lehet, hogy eltérő üzemanyag-mennyiségekkel körözünk, és más a programunk is. Nem számítok arra, hogy mögöttünk lesznek – ha pedig mégis, nagyon-nagyon közel lesznek.”
A Ferrari Sebastian Vettel révén péntek délelőtt a tesztszezon legjobb idejét produkálta, a német alatt azonban késő délután egy elektronikai probléma miatt megállt az autó.
Nem ez volt a Ferrari egyetlen gondja a téli tesztek során: kedden Charles Leclerc programját hátráltatta az, hogy a csapatnak ellenőriznie kellett az autó hűtőrendszerét, szerdán pedig Sebastian Vettel törte össze annyira az SF90-est, hogy a monacói mindössze 1 kört tudott megtenni délután.
Leclerc ráadásul csütörtökön egy alkalommal szintén megállt a pályán műszaki probléma miatt.
Binotto elárulta, a felmerült problémák miatt nem teljesen elégedett.
„Örülök, mert sokat tudtunk dolgozni, ugyanakkor viszont nem vagyok elégedett azzal, ahol jelenleg tartunk. Szeretném, ha gyorsabbak és megbízhatóbbak lennénk. Örülök, hogy az autó úgy működik, ahogy vártuk – ez kiindulásnak kiváló.”
„De tudom, hogy vannak problémák, amiket meg kell oldani, és a teljesítményen is javítani kell. Ma nem leszek teljesen elégedett.”
„Az mindenesetre biztos, hogy jó kiindulási pont az, hogy az autó megfelelően működik. A versenyzők bíznak benne a féktávokon és a kanyarokban. De az, hogy az autó kiegyensúlyozott itt, Barcelonában, még nem jelenti azt, hogy minden pályán az lesz.”
„Minden pálya más karakterisztikával rendelkezik. Itt jól kiegyensúlyozott, vezethető autó volt. Ha van erőssége, akkor ez az.”