A Super Aguri vezetése kedden kiadott hivatalos közleményében bejelentette, hogy azonnali hatállyal kiszáll a Forma-1-ből, miután nem sikerült megegyeznie a befektetőkkel.
A Super Aguri vezetése kedden kiadott hivatalos közleményében bejelentette, hogy azonnali hatállyal kiszáll a Forma-1-ből, miután nem sikerült megegyeznie a befektetőkkel.
Azt követően, hogy a Magma Group visszavonta felvásárlási ajánlatát, hetekig bizonytalan volt a Super Aguri jövője.
Bár az elmúlt héten a Weigl Group felbukkant, és készen állt mentőövet dobni a kiscsapatnak, a német autóipari cég ajánlata nem volt elég jó ahhoz, hogy megmentse a japán alakulatot.
A Super Aguri csapatvezetője, Aguri Suzuki kedden ugyan találkozott a Honda vezetőségével Japánban, de a tárgyalások nem hoztak sikert, így eldőlt: a kiscsapat nem folytathatja tovább a versenyzést a Forma-1-ben.
“Hogy valóra váltsam álmomat, és Forma-1-es csapattulajdonos legyek, 2005 novemberében beadtam nevezésem a Forma-1-es világbajnokságba. Azóta két teljes szezont és négy hónapot teljesítettem Super Aguri F1 Team néven a bajnokságban, azonban sajnálatos módon arról kell informálnom a közönséget, hogy a csapatnak a mai nappal be kell fejeznie a versenyzést” – nyilatkozta Suzuki mai napon kiadott közleményében.
Az egykori versenyző azt is bevallotta, a jelenlegi nehézségeket az okozta, hogy főszponzoruk, az SS United a tavalyi évben fizetőképtelenné vált, és emiatt borzasztóan nehéz anyagi helyzetbe került a kiscsapat.
“A gárda számos nagyvállalat által támogatott alakulat ellen versenyzett, és mindössze 22 futamnak kellett eltelnie ahhoz, hogy megszerezze első pontjait és a kilencedik helyen végezzen a konstruktőrök versenyében a tavalyi évben.”
“Azonban az ígéretes partner, az SS United anyagi nehézségei lehetetlen helyzetbe hozták a csapatot. Mivel rengeteg minden megváltozott a csapat körül, szinte képtelenség volt partnereket találni. Bár a Honda támogatásával még folytatni tudtuk a versenyzést, egyre nehezebb volt a dolgunk, ezért úgy döntöttem, hogy kiszállunk a bajnokságból.”
“Köszönetet szeretnék mondani a Hondának, a Bridgestone-nak, a szponzoroknak és mindazoknak, akik tanácsokkal láttak el bennünket az elmúlt években. Dicséret illeti a csapat dolgozóit, akik mindig motiváltak voltak és a legjobb tudásukat nyújtották. Külön kiemelném versenyzőinket, Anthony Davidsont, aki a nehézségek ellenére is mindig a maximumot nyújtotta, illetve Takuma Satót, aki a kezdetek óta velünk volt és keményen küzdött, vezette a csapatot. Végezetül pedig a rajongóinkat is meg kell említenem, akik a világ minden táján támogatták a Super Aguri F1 istállót.”
A Super Aguri 2006-ban debütált a Forma-1-ben, miután a Honda rengeteg pénzt és energiát áldozott a kiscsapat létrehozására, hogy védencét, Takuma Satót a Forma-1-ben tarthassa. A kiscsapat első világbajnoki pontját a 2007-es Spanyol Nagydíjon szerezte meg, és a kilencedik helyen végzett a konstruktőrök versenyében a tavalyi évben.