Az előszezon második kollektív tesztsorozatának helyszínén, Barcelonában rántotta le a leplet 2012-es versenyautójáról a Mercedes F1-es alakulata. A gárda sokat vár az új modelltől.
Az előszezon második kollektív tesztsorozatának helyszínén, Barcelonában rántotta le a leplet 2012-es versenyautójáról a Mercedes F1-es alakulata. A gárda sokat vár az új modelltől.
Ugyan az elmúlt napokban több kémfotó is napvilágot látott a Mercedes idei konstrukciójáról, a hivatalos prezentációra mégis csak kedden, a barcelonai tesztsorozat nyitónapján került sor.
Az F1 W03-as kódjelet viselő versenyautóról a csapat versenyzői, Michael Schumacher és Nico Rosberg rántották le a leplet a katalán bokszutcában fotósok és újságírók hada előtt.
Azt már korábban tudni lehetett, hogy a Mercedes modellje is – a legtöbb istálló autójához hasonlóan – megkapja az idei szabályok egyik legszembetűnőbb velejáróját, a lépcsős orrkiképzést, ám emellett számos újítás is felfedezhető Schumacherék betontorpedóján.
A kipufogóra és a diffúzorra vonatkozó regulák változása miatt az autó hátsó traktusát jóval szűkebbre szabták a mérnökök, ám az egész versenyautót kifinomultság jellemzi. Jelentős változásokon estek át az oldalsó légbeömlők, valamint az első vezetőszárny is.
A Mercedes természetesen idén is saját erőforrását – az FO108Y kódjelet viselő motort -, valamint hibrid rendszerét használja majd a versenyek során.
Az autót egyébként múlt csütörtökön, Silverstone-ban, valamint vasárnap, Barcelonában már pályára vitte az alakulat, hivatalosan azonban csak a mai napon kezdi meg a felkészülést a 2012-es évadra. Az első barcelonai tesztnapon Michael Schumacher róhatja majd a köröket az új versenygéppel, míg szerdán már Nico Rosberg lesz szolgálatban. A négynapos teszten mindkét versenyző két-két napot tölthet a versenypályán.
„Már jó néhány autóbemutatón és bejáratáson részt vettem, de még ennyi év után is azt mondhatom, igazán különleges érzés” – fogalmazott Schumacher. „Az ilyen napok igazán értékesek, hiszen mindig tele vannak reménnyel és várakozással. Már amikor múlt héten először vezettük az új autót, akkor is jó visszajelzéseket adott, és pozitív benyomást tett ránk.”
„Mostantól kezdve azon fogunk dolgozni, hogy igazán versenyképessé tegyük. Nyilvánvalóan csak a következő néhány hétben derül majd, hogy mekkora előrelépést is tettünk, de azt már most elmondhatom, hogy a srácok fantasztikusan dolgoztak, rengeteg erőfeszítést tettek, és nagyon hálásak lehetünk nekik.”
Schumacher csapattársa, Nico Rosberg hozzátette, az előszezoni tesztek során arra fektetik majd a hangsúlyt, hogy a lehető legjobban kiismerjék az új konstrukciót.
„Jól indult a 2012-es tesztprogram, és jó érzés volt megtenni az első köröket az új versenyautóval” – nyilatkozta a német. „Kívülről nagyon mutatós, és a karosszéria alatt igazán remek csomagot sikerült összeraknunk. Minden alkatrész harmonizál, amely kiválóan mutatja, hogy csapatunk egyes részlegei milyen jól tudnak együtt dolgozni.”
„Nagyon érdekes lesz látni az elkövetkező hetekben, hogy hol is állunk riválisainkhoz képest.”
A bemutatón természetesen jelen volt a csapatot irányító Ross Brawn is, aki versenyzőihez hasonlóan nagy reményekkel várja már az új szezont.
„Hiszem, hogy az új versenygépre méltán lehetünk majd büszkék, és szép eredményeket érhetünk majd el vele a versenypályán – mindenki nagyon keményen dolgozik ezért” – fogalmazott a szakember. „Ez a versenygép elegáns interpretációja a jelenlegi szabályoknak, és egyértelmű előrelépés elődjéhez képest, úgy apró részleteiben, mint kifinomultságát tekintve.”
Az új autón egyébként már tavaly május óta dolgozik a Mercedes, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjeit pedig már január első hetében teljesítette a 2012-es modell. A csapat az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt még 8 napot tölthet el teszteléssel: négyet ezen a héten, Barcelonában, illetve szintén négyet március elején – ugyancsak a katalán versenyhelyszínen.