A Forma-1-be motorszállítóként 2015-ben visszatért Honda célja az, hogy új partnere, a Red Bull Racing 2019-ben „ne kerüljön alacsonyabb szintre a mostaninál”.
A Red Bull és a Honda kedden jelentette be, hogy 2 évre szóló megállapodást kötöttek, így a korábban világbajnoki címet is nyerő istálló már 2019-ben a japán gyártó V6-osait használja a Forma-1-ben.
Pedig a Red Bullnak idén kétségkívül győzelmi esélyei is vannak – Daniel Ricciardo révén az osztrákok már meg is nyertek két futamot, mégis a váltás mellett döntöttek.
A Honda motorsport-főnöke, Jamamoto Maszaszi elárulta, a legfőbb céljuk az, hogy a Red Bull jövőre is élcsapat maradjon.
„A Red Bull egyike a Forma-1 topcsapatainak. Nyert már néhány világbajnoki címet, és idén is összejött nekik néhány győzelem” – mondta a japán szakember.
„Az is nyilvánvaló, hogy nagyon jó kasztnival rendelkeznek, ez pedig azt jelenti, hogy jobb esélyeink lesznek a győzelemre. És ez még több motivációt ad a Honda szakemberei számára – ugyanakkor viszont hatalmas nyomást is jelent, és persze felelősséget.”
„A Honda viszont természetéből adódóan mindig nagyon magas célokat tűz ki magának, és úgy gondolom, ettől Honda a Honda.”
„Kezdésnek nem szeretnénk azt látni, hogy a Red Bull Racing jelenlegi szintje alá esik vissza. A mi célunk viszont az, hogy előrébb lépjünk, és még a jelenlegi formájuknál is jobbak legyünk.”
Jamamoto hozzátette, mindkét fél számára „nagyon fair” együttműködésben állapodtak meg.
„Nekünk meg kell felelnünk az ő magas elvárásaiknak, de látható, hogy mennyire tisztelnek bennünket. Mindent beleadunk majd a jövő évi fejlesztésekbe.”
„Most, hogy minden csapat elkezdett már a 2019-es fejlesztéseken dolgozni, nekünk is össze kell hangolnunk a kasztnit és az erőforrást. Habár most több időnk van, mint tavaly, amikor megállapodtunk a Toro Rossóval, még így is jóval rövidebb időtartamról beszélünk, mint a többiek esetében.”
„Meg kell tehát bizonyosodnunk a jó kommunikációról annak érdekében, hogy simán menjenek a közös fejlesztések.”
„Az kétségkívül előny, hogy a két gyár nagyon közel van egymáshoz [a Red Bullnak és a Hondának is van egy Milton Keynes-i központja – a szerk.]. Habár manapság rengeteg modern technológia áll rendelkezésre, mint például a TV-konferencia, amit rendre használunk is, úgy hiszem, a szemtől szembeni kommunikáció nagyon fontos, és komoly különbséget jelenthet.”