A japán autógyártó nagyvállalat vezetése elmondta, csak abban az esetben menekülhetett volna meg a Super Aguri a kieséstől, ha továbbra is anyagi támogatásukról biztosították volna a kiscsapatot, amire nem volt esély.
A japán autógyártó nagyvállalat vezetése elmondta, csak abban az esetben menekülhetett volna meg a Super Aguri a kieséstől, ha továbbra is anyagi támogatásukról biztosították volna a kiscsapatot, amire nem volt esély.
Azt követően, hogy a Super Aguri kedden reggel bejelentette, azonnali hatállyal kiszáll a Forma-1-ből, a Honda közleményt adott ki, melyben sajnálatát fejezte ki és elárulta, mindent megtett annak érdekében, hogy a kiscsapat továbbra is a világbajnokság résztvevője maradhasson.
“A Honda mindent elkövetett annak érdekében, hogy támogassa a csapatot, de Aguri Suzuki, a csapat vezetője közölte a Hondával, úgy döntött, hogy azonnali hatállyal kiszáll a Forma-1-ből, ugyanis képtelen lenne függetlenként helyt állni a királykategóriában” – állt a japán nagyvállalat közleményében.
“A Super Aguri F1 Team kiszállása hatalmas csalódás számunkra, de megértjük , hogy ez elkerülhetetlen volt, miután a csapat nem talált megfelelő támogatót ahhoz, hogy fenntartsa magát. Köszönetet szeretnénk mondani a Super Aguri F1 Teamnek és az összes rajongónak, akik mindenben támogattak minket és harcoltak a Hondáért.”
A Honda vezetősége azt is elmondta, mindent megtett azért, hogy megmentse a Super Agurit, és komolyan kivette a részét a Magma Grouppal történő tárgyalásokban, még mielőtt az angol cég visszalépett volna.
“A Honda mindig is támogatta a Super Agurit, és készséggel szállította neki az alkatrészeket, amióta 2005-ben megalakult a csapat. Különösen 2007 óta komolyan belefolytunk a tárgyalásokba, hogy mielőbb megtaláljuk a megfelelő szponzorokat és támogatókat a csapat számára.”
“A 2008-as szezon elején, mikor a csapat megkezdte a tárgyalásokat a Magma Grouppal, a Honda mindvégig együttműködő volt és mindenben támogatásáról biztosította a Super Agurit. Csak az utolsó pillanatban tudtuk meg, hogy a Magma visszavonta ajánlatát, és nem él a felvásárlás lehetőségével.”
A Super Aguri utolsó esélye az volt, hogy a német autóipari cég, a Weigl Group elég anyagi támogatást biztosít ahhoz, hogy egy ideig, míg komoly támogatót nem talál, kihúzza, ám nem volt már elég ideje a hétvégi Török Nagydíjig, hogy tető alá hozza az egyezséget.