A japán gyártó múlt héten jelentette be, 2022-ben már nem lesz jelen az F1-ben, ezzel pedig igazán nehéz helyzetbe hozta partnercsapatait.
A Honda viszont természetesen minden követ megmozgat azért, hogy a kivonulásig hátralévő másfél évben a legtöbbet hozza ki magából, így nem áll le a fejlesztésekkel, és további győzelmekre hajt.
„Múlt pénteken a Honda bejelentette, hogy a 2021-es szezon végén befejezi Forma-1-es programját. A Honda F1-es projektjében érintett valamennyi személy nagyon csalódott, hogy végéhez ér a történetünk a sportban” – mondta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Kiváló partnerséget élveztünk az Aston Martin Red Bull Racinggel és a Scuderia AlphaTaurival, és büszke vagyok arra, amit eddig elértünk ezzel a két istállóval a győzelmek és a dobogós eredmények tekintetében.”
„Most a munka ugyanúgy folytatódik, ahogy eddig, és mindent megteszünk azért, hogy további győzelmeket és jó eredményeket érjünk el ezzel a két csapattal. Az FIA-t és a Forma-1-et is biztosítottuk arról, hogy a célunk, hogy eleget tegyünk kötelezettségeinknek, nemcsak a két partnercsapatunk felé, hanem a sport felé is a 2021-es szezon végéig.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén a Nürburgringre látogat, ahol az Eifel Nagydíjat rendezik meg – szokatlanul hűvös időjárási körülmények között. Ez a mezőny számára komoly kihívásokat tartogat.
„Ami a mostani hétvégét illeti, a Nürburgringnek hosszú és érdekes története van. A 600 méteres magasságon az Eifel-hegységben rossz időre számíthatunk, és nagyon alacsony pálya- és levegőhőmérsékletre” – magyarázta a szakember.
„Az előrejelzések szerint egyértelműen ez lesz az eddigi leghidegebb verseny. A Forma-1 2013 óta nem versenyzett a ’Ringen, így a hibrid erőforrások számára ez lesz az első alkalom. A szimulációs munka során felkészültünk, viszont fontos lesz, hogy a legtöbbet hozzuk ki a pénteki edzésekből, hogy valós adatok segítsenek minket az erőforrás beállításaiban, illetve a hétvége további részében.”