Honda: Világos, hogy csökkent a Ferrari végsebessége - F1VILÁG.HU

Honda: Világos, hogy csökkent a Ferrari végsebessége

HIRDETÉS
A Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe szerint teljesen „világos” az, hogy csökkent a Ferrari előnye az egyenesekben a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon, ebből azonban szerinte hiba volna még messzemenő következtetéseket levonni.
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1ZXSKJN712111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

A Ferrari az idei szezonban kiemelkedő motorerővel rendelkezik a Forma-1-ben, a rivális csapatok pedig hónapokon át találgatták, hogyan tudott a Scuderia ismét ilyen komoly előrelépéseket tenni.

A Red Bull aztán az Amerikai Nagydíj előtt levélben kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állásfoglalását az üzemanyag-átfolyással kapcsolatban, mire a testület új technikai direktívát küldött ki.

Ebben leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron. A technikai direktíva emellett kiemeli: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.

Tény: a Ferrari a múlt hétvégi, texasi versenyen nem remekelt – noha az időmérőn még tartani tudták a lépést az ellenfelekkel, a versenyen esélyük sem volt a győzelemre.

A riválisok pedig megfigyelték, a Ferrari nem volt annyira gyors az egyenesekben, mint a korábbi versenyeken. Erre Mattia Binotto csapatfőnök aztán magyarázatot adott: elmondása szerint eltérő aerodinamikai konfigurációt alkalmaztak a hétvégén.

Most a Honda F1-es főnöke, Toyoharu Tanabe is megszólalt a Ferrari teljesítményével kapcsolatban.

„Nem tudjuk különválasztani a kasztni légellenállását és a motorteljesítményt. Ha csak a sebességet nézzük, a Ferrari és a köztünk lévő különbség kisebb volt, mint a korábbi versenyeken” – mondta a japán szakember.

„Ez teljesen világos. De nem tudjuk, hogy ez csak a motor, vagy csak a kasztni miatt történt-e. A versenytempójuk nem volt olyan erős, mint a korábbi futamokon. Ez azt jelenti, hogy a csomag más volt, vagy nem volt olyan hatékony ezen a pályán. Nem tudom. De a különbség látszik a végsebességben.”

Bár a Red Bull versenyzője, Max Verstappen meglehetősen éles kritikát fogalmazott meg a Ferrarival kapcsolatban, mondván, „így jársz, ha abba kell hagynod a csalást”, Tanabe szerint még korai volna messzemenő következtetéseket levonni.

Hirdetés

„Szükségünk van a brazíliai és abu dhabi adatokra is. Akkor már megtudhatunk valamit. Egy verseny alapján nem tudjuk megmondani.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Honda: Világos, hogy csökkent a Ferrari végsebessége
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!