Leclerc képtelen volt tartani a lépést a Red Bull autóival Imolában, és sokáig úgy tűnt, a 3. helyen fejezi be a futamot, a világbajnoki éllovas azonban elkövetett egy hibát a pálya középső szakaszán, ami miatt a falnak is nekiütközött. A monacói ugyan folytatni tudta, ám visszacsúszott a 9. helyre, innen küzdötte fel magát a 6. pozícióba.
Leclerc jelenleg is vezeti a világbajnoki pontverseny, ám előnye 27 pontra csökkent a futamot megnyerő Max Verstappennel szemben. A verseny után a Ferrari pilótája maga ismerte el, túlságosan kapzsi volt, és ezért nagy árat fizetett.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Leclerc végsősoron szerencsésnek mondhatja magát, hogy egyáltalán célba ért Imolában.
„Nagyon keményen nyomta az egész verseny során” – mondta a szakember újságíróknak nyilatkozva Imolában. „Lehetett látni az emelkedő tetején, azt hiszem, a 14-es kanyarban, a sikánban. Ez volt az egyik része a pályának, ahol folyamatosan gyorsabb volt, mint Checo [Perez].”
„Úgy tűnt, egy kicsit mohó volt azokon a lágy gumikon, de hibák előfordulnak. Ami azt illeti, mázlija volt, hogy célba ért, és nyilván pontokat szerzett a 6. hely révén. Igazi bónusz volt számunkra, hogy még több pontot tudtunk elvenni a Ferraritól annak köszönhetően, hogy nem tudott végül dobogóra állni.”
Arra a kérdésre, hogy vajon miért volt annyira mohó Leclerc, Horner rámutatott, szerinte azért, hogy a lassítót követően elhelyezett DRS-érzékelési pontnál kellően közel legyen Sergio Perezhez.
„Azt hiszem, próbált DRS-távolságon belülre kerülni Checo mögött. És ehhez nagyon gyorsan kellett átmennie a sikánon. Nyilván ezzel próbálkozott.”