Horner: Adjunk kész autókat az F1 kisebb csapatainak! - F1VILÁG.HU

Horner: Adjunk kész autókat az F1 kisebb csapatainak!

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint a száguldó cirkusz vezetőségének mindent meg kell tennie azért, hogy megmentse a kiscsapatokat – a szakember szerint azt sem kellene kizárni, hogy a nagy gyártók komplett autókat adnak a kevesebb pénzből gazdálkodó istállóknak.
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 17: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks with Ross Brawn, Managing Director (Sporting) of the Formula One Group, before the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 17, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-227CZ2MQN2111 // Usage for editorial use only //

A koronavírus-járvány miatt az év első 9 F1-es versenyét nem tudják a tervezett időpontokban megtartani. A legfrissebb hírek szerint a világbajnokság júliusban zárt kapus versenyekkel kezdődhet el.

Mivel nincs bevételük, a csapatok komoly nehézségekkel néznek szembe, emiatt pedig fontos intézkedésekre van szükség.

Arról már korábban döntöttek, hogy a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését egy évvel elhalasztják, a jövő évben pedig kvázi az idei autókat használja majd a mezőny.

Eközben tovább folytatták az egyeztetéseket a jövő évben bevezetésre kerülő költségvetési plafon mértékének csökkentéséről is.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint fontos, hogy hatékonyan lépjenek fel a csapatok megmentése érdekében – főleg úgy, hogy egyelőre nincs garancia arra, hogy lesznek versenyek 2020-ban.

„Az döbbenetes pofon lenne, és ezen a ponton a promóternek kell döntenie. Az ő üzletük ez, nekik kell dönteniük arról, hogyan tartsák életben ezeket a csapatokat – hiszen ahhoz, hogy verseny legyen, szükség van a csapatokra” – mondta Horner a The Guardian című lapnak.

„A Liberty-nek mindent meg kell tennie azért, hogy biztosítsa, ez a 10 csapat ott lesz a rajtrácson jövőre. Ahhoz, hogy megvédjék a saját üzletüket, segíteniük kell. Ami azt jelenti, hogy fizetniük kell, így biztosíthatják azt, hogy ezek a csapatok versenyezni fognak jövőre.”

A költségvetési plafon mértékéről nincs egyetértés: egyes csapatok csökkentenék a mértékét, köztük van a McLaren is, mely évi 100 millió dollár körüli összegben határozná meg a költségi limitet. Horner viszont azt mondja, a legfőbb probléma az, hogy a csapatok úgy tekintenek a költségplafonra, mint egyfajta eszközre, hogy növeljék versenyképességüket.

„A plafon a versenyképességről szól, nem a pénzről. Arról szól, hogy próbálják a topcsapatokat levinni egy olyan szintre, ahol a középcsapatok – érzésük szerint – versenyezni tudnak velük. De a valóság az, hogy bármennyit is költenek, mindig lesznek csapatok, melyek elöl lesznek, és mindig lesznek olyanok, akik hátul.”

Hirdetés

Horner azt mondja, ha valóban költségeket akarnak csökkenteni, meg kellene fontolni a partnerautók használatát.

„Ha tényleg komolyan gondoljuk ezt a költségcsökkentést, főleg a kis csapatok szempontjából, akkor én abszolút támogatnám azt, hogy a következő két évben kész autót szállítunk nekik” – mondta.

„A kisebb csapatoknak nem kellene a kutatásra és fejlesztésre költeni. Versenycsapatként működnének, és jelentős mértékben csökkenthetnék kiadásaikat.”

„A mai modern 3D-s fotózási technológiákkal amúgy is minden csapat próbálja másolni a másik autóját. Az idők változnak. Az F1-ben évekkel ezelőtt megszokott volt a vásárolt autók használata. Lehetett autót venni a March csapatától, vagy a Ferraritól, és el lehetett menni versenyezni velük.”

„Ha a kis csapatok költségeinek csökkentéséről, valamint versenyképességük növeléséről beszélünk, nehéz érveket találni az ellen, hogy egy kisebb istálló vásárolt autót használhasson.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!