Költségplafon-ügy

Horner elárulta, szinte egymásnak ugrottak Wolff-fal a silverstone-i baleset után

Egy igazán heves vitát eredményezett Lewis Hamilton és Max Verstappen tavalyi, silverstone-i ütközése Toto Wolff és Christian Horner között – erről a Red Bull csapatfőnöke beszélt nemrég, aki elárulta azt is, hogyan durvultak el a versenyigazgató befolyásolására irányuló próbálkozások az évad során.

A 2021-es szezon a Forma-1 történetének egyik legfeszültebb és legizgalmasabb bajnoki döntőjét hozta, a világbajnoki címet pedig végül óriási csatában, ám vitatott körülmények között Max Verstappen szerezte meg Lewis Hamiltont legyőzve. A két versenyző közti ádáz csata viszont már korábban elfajult, és a Brit Nagydíjon, egy nagy sebességnél történt ütközésben csúcsosodott ki: Hamilton a silverstone-i pálya egyik leggyorsabb kanyarjában próbálta megelőzni holland riválisát, ám hibázott, a két autó összeért, Verstappen pedig nagy sebességgel a gumifalnak vágódott.

Bár Hamilton időbüntetést kapott a történtek miatt, így is megnyerte a futamot, miközben Verstappent elővigyázatosságból kórházba is kellett szállítani. A két versenyző aztán Olaszországban és Szaúd-Arábiában is összeütközött egymással, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig a Forma-1 Beyond The Grid című podcastjében beszélt az elmúlt szezon eseményeinek részleteiről. A szakember a Mercedes azon próbálkozásait említette meg, melyek során Toto Wolff közvetlenül igyekezett nyomást gyakorolni Michael Masi versenyigazgatóra.

Hirdetés
 

„Silverstone-ban tört ki a dolog, ahol hirtelen rettentően sok dialógus indult meg Tototól Michael felé” – mondta Horner. „Aztán küldött neki egy emailt is, majd felment hozzá. Akkor azt gondoltam, ’oké, rendben, ezt nem hagyom, megyek én is’.”

„Hihetetlenül egyoldalúnak tűnt, egy csapatfőnöknek nem kellene lobbiznia és befolyásolni a versenyigazgatót, visszaemlékezve pedig Totónak és nekem egy igencsak heves vitánk volt a versenyirányításon. Azon a hétvégén Toto nyilván saját maguk mellett érvelt, hogy a versenyzőjét nem kellene megbüntetni, nekem pedig egy versenyzőm kórházban volt, az autót pedig kiütötték a versenyből, és nyilván eléggé sértődöttnek éreztem magam emiatt!”

Horner elismerte, korábban ő maga lobbizott azért, hogy a csapatok és a versenyirányítás közti diskurzusok a TV-közvetítésekbe is bekerüljenek – ezt a megoldást először a 2021-es Spanyol Nagydíjon alkalmazták.

„Talán én is bűnös voltam, mert erőltettem a dolgot a stratégiai értekezleteken és a bizottsági üléseken, mondván, ’iszonyatosan sok kommunikáció zajlik, amikkel tisztában kellene lenniük a nézőknek is’. Ezek általában a csapatmenedzserek és a versenyirányítás között zajlottak, és az volt a gondolat mögötte, hogy remélhetőleg kevesebb ilyen lesz majd, mégis érdekes beszélgetések, hiszen a csapatmenedzser csak akkor szól oda a versenyigazgatónak, ha úgy érzi, hogy nagyon erős érvük van, és nem fognak nyafogni olyan dolgokon, amik meglehetősen triviálisak.”

„És aztán Barcelonában, vasárnap hallottam, amikor bejátszották a közvetítésbe, hogy Toto odaszól Michaelnek, én pedig azt gondoltam, ’ez egy kicsit furcsa, nekem soha nem volt közvetlen vonalam hozzá, mindig a csapatmenedzserünkön keresztül üzentünk’.”

„Ezután a verseny után szerintem azt kellett volna mondanunk, ’Oké, tudjátok mit? Csak a versenyigazgató és a csapatmenedzserek között kellene folynia a kommunikációnak’. Ezen a ponton a versenyszellem akkora hajtóerővé válik, hogy teljesen természetes, hogy a tőled telhető legjobbat teszed a csapatodért.”

„Szóval nagyon nem töltött el jó érzéssel Abu Dhabiban, amikor Toto a verseny bizonyos pontjain próbálta elérni, hogy ne küldjék be a biztonsági autót, nem akarták, hogy mi vegyük át a verseny irányítását. Amint meghallottam ezt – mert én is megkaptam ezt a rádióforgalmazást –, az azonnali reakcióm a védekezés volt, meg akartam bizonyosodni arról, hogy a lehető legjobb védekezést nyújtom a támadáshoz, mert a legrosszabb az, hogy a legnagyobb hatása mindig az utolsó embernek van valaki fülében.”

Horner ugyanakkor azt mondja, bár hibázott a versenyigazgató Abu Dhabiban, Verstappen megérdemelten nyerte meg a világbajnokságot.

„Azt gondolom, a döntő tényező Latifi balesete volt, egy viszonylag egyértelmű biztonsági autós szakasz a hátralévő körök számát tekintve, azzal a prioritással, hogy újra folytatódjon a verseny. Az egyetlen hiba az volt, hogy nem hagyták, hogy az utolsó két autó visszavegye a körét – ez semmin sem változtatott volna, a végeredmény ugyanaz lett volna.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Horner elárulta, szinte egymásnak ugrottak Wolff-fal a silverstone-i baleset után
Binotto: Ha jobban sikerül a rajt, nyertünk volna Szingapúrban
Az Aston Martint is meglepte, hogy szabályszegéssel vádolják
Schumacher: A Russell-lel való ütközés kinyírta a versenyemet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!