A Honda múlt pénteken jelentette be, 2021 végén befejezi F1-es tevékenységét, nehéz helyzetbe hozva ezzel két partnercsapatát, a Red Bull Racinget és a Scuderia AlphaTaurit.
Max Verstappen jelenlegi szerződése 2023 végéig szól, nemrég azonban arról szóltak a hírek, szerződésében van egy záradék, mely a Red Bull motorbeszállítójával van összefüggésben. Egy nyilatkozatában még Helmut Marko is utalt erre, aki azt mondta, Verstappen maradása valójában 2021 végéig biztos.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont cáfolta ezt.
„Nincs ilyen záradék a szerződésében” – mondta a szakember a ServusTV-nek nyilatkozva, amikor arról kérdezték, Verstappen valóban elsétálhat-e 2021 végén.
„A versenyző és a csapat közti szerződések magánjellegűek, de határozottan nincs Max kontraktusában motorral kapcsolatos záradék.”
„Ő egy versenyképes srác. Nagyon jól érzi magát a csapatnál, és erősen hisz a Honda programjában. És szerintem azt is látja, hogy a Honda 2022-ről előrehozta új motorját 2021-re. Ez pedig természetesen biztató.”
„Szóval jövőre meg fogunk tenni egy újabb lépést. És ő izgatott emiatt, 2022-ig pedig még nagyon sok idő van hátra.”
Bár a Red Bull vezérkara egy ideje már tudott a Honda szándékairól, a csapat egyelőre nem kezdett komoly tárgyalásokba potenciális beszállítókkal.
„Most el kell kezdenünk gondolkodni egy új motorpartneren 2022-re” – mondta Horner. „Év végére tisztán kell látnunk.”
„Természetesen minden lehetőséget meg kell fontolnunk. De végsősoron Mr. Mateschitznek kell eldöntenie, hogyan tovább. Azonban fontos számunkra, hogy elég motorerőnk legyen ahhoz, hogy a következő években a Mercedesszel harcolhassunk.”
„Természetesen megértem, miért gondolják sokan azt, hogy a Renault-hoz sétálunk majd. A szakításunk óta a Renault változott. Az új igazgatósággal új szelek fújnak, és van néhány változás. A dolgok pedig előre haladnak.”
Vannak olyan vélekedések is, melyek szerint a Honda értékesítheti a V6-os erőforrásával kapcsolatban megszerzett tudásanyagát a Red Bullnak, vagy egy másik motorgyártónak, Horner azonban szkeptikus ezzel kapcsolatban.
„Egyszerűen túl magas költségekkel járna egy új motorgyártó bevonása a jelenlegi szabályok mellett. Szóval nem lesz új motorgyártó, amíg nincs új motor – jó eséllyel 2026-ig. A fejlesztési költségek elképesztően magasak.”
„Ezt az FIA-nak és a Libertynek kell kezelnie. A kasztnival kapcsolatban jó munkát végeztek. Most homologizálnunk kell a motorokat, és költségplafont kell bevezetnünk az erőforrásokra.”