Hungary-3@2xCreated with Sketch.
  Portugál Nagydíj

Kövesd velünk a portimaói eseményeket! Lépj be az F1Világ Paddockba!

SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 26: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 26, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Maxim Shemetov - Pool/Getty Images)
Fotó: Red Bull Racing

Horner: Nincs motorral kapcsolatos záradék Verstappen szerződésében!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Horner: Nincs motorral kapcsolatos záradék Verstappen szerződésében!

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner cáfolta azokat az értesüléseket, melyek szerint a Honda 2021 végén történő kiszállásával életbe lép egy záradék Max Verstappen szerződésében, mellyel a holland pilóta távozhat a csapattól.

A Honda múlt pénteken jelentette be, 2021 végén befejezi F1-es tevékenységét, nehéz helyzetbe hozva ezzel két partnercsapatát, a Red Bull Racinget és a Scuderia AlphaTaurit.

Max Verstappen jelenlegi szerződése 2023 végéig szól, nemrég azonban arról szóltak a hírek, szerződésében van egy záradék, mely a Red Bull motorbeszállítójával van összefüggésben. Egy nyilatkozatában még Helmut Marko is utalt erre, aki azt mondta, Verstappen maradása valójában 2021 végéig biztos.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont cáfolta ezt.

„Nincs ilyen záradék a szerződésében” – mondta a szakember a ServusTV-nek nyilatkozva, amikor arról kérdezték, Verstappen valóban elsétálhat-e 2021 végén.

„A versenyző és a csapat közti szerződések magánjellegűek, de határozottan nincs Max kontraktusában motorral kapcsolatos záradék.”

„Ő egy versenyképes srác. Nagyon jól érzi magát a csapatnál, és erősen hisz a Honda programjában. És szerintem azt is látja, hogy a Honda 2022-ről előrehozta új motorját 2021-re. Ez pedig természetesen biztató.”

„Szóval jövőre meg fogunk tenni egy újabb lépést. És ő izgatott emiatt, 2022-ig pedig még nagyon sok idő van hátra.”

Bár a Red Bull vezérkara egy ideje már tudott a Honda szándékairól, a csapat egyelőre nem kezdett komoly tárgyalásokba potenciális beszállítókkal.

„Most el kell kezdenünk gondolkodni egy új motorpartneren 2022-re” – mondta Horner. „Év végére tisztán kell látnunk.”

„Természetesen minden lehetőséget meg kell fontolnunk. De végsősoron Mr. Mateschitznek kell eldöntenie, hogyan tovább. Azonban fontos számunkra, hogy elég motorerőnk legyen ahhoz, hogy a következő években a Mercedesszel harcolhassunk.”

„Természetesen megértem, miért gondolják sokan azt, hogy a Renault-hoz sétálunk majd. A szakításunk óta a Renault változott. Az új igazgatósággal új szelek fújnak, és van néhány változás. A dolgok pedig előre haladnak.”

Vannak olyan vélekedések is, melyek szerint a Honda értékesítheti a V6-os erőforrásával kapcsolatban megszerzett tudásanyagát a Red Bullnak, vagy egy másik motorgyártónak, Horner azonban szkeptikus ezzel kapcsolatban.

„Egyszerűen túl magas költségekkel járna egy új motorgyártó bevonása a jelenlegi szabályok mellett. Szóval nem lesz új motorgyártó, amíg nincs új motor – jó eséllyel 2026-ig. A fejlesztési költségek elképesztően magasak.”

„Ezt az FIA-nak és a Libertynek kell kezelnie. A kasztnival kapcsolatban jó munkát végeztek. Most homologizálnunk kell a motorokat, és költségplafont kell bevezetnünk az erőforrásokra.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Horner: Nincs motorral kapcsolatos záradék Verstappen szerződésében!
Grosjeant meglepte, hogy mindkettejüket kirúgják
Vettel: Méltósággal akarok búcsúzni a Ferraritól
A Mercedes kiszereli a DAS-rendszert autóiból
Hamilton az FIA-t kritizálja Petrov foglalkoztatása miatt
Az F1-es Portugál Nagydíj TV-közvetítései