Perez a 4. helyről vágott neki a spielbergi versenynek, majd Lando Norris megelőzése után egy idei a 3. helyen száguldott, első kerékcseréje során azonban autójának bal hátsó kereke nehezen jött le, így több másodpercet veszített.
Perez a hiba miatt Valtteri Bottas mögé esett vissza, és bár később taktikát váltottak, a rutinos versenyző nem tudta visszaszerezni a pozíciót a finn pilótától.
„Azt gondolom, az egész csapat elképesztően jól dolgozik jelenleg – az egyetlen gubanc a versenyen Checo kerékcseréje volt, de ettől eltekintve makulátlan teljesítményt nyújtottunk” – mondta Christian Horner.
„Checo az autó belét is kihajtotta. Kár, hogy a kerékcseréje nem sikerült, mert megtarthatta volna könnyedén a pozícióját. Utána viszont a felzárkózása lenyűgöző volt, és szerintem csak az az 1-2 másodperc hiányzott neki, ami benne maradt a kerékcserében.”
Horner újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva a verseny után elárulta, mi okozta a problémát a kerékcsere során.
„A kerékkulcs nem ment fel olyan simán a kerékre – megesik az ilyen. Ahogy mondtam, kár érte, de a csapat elképesztően reagált pár körrel később, amikor Max kiállt, és lehozott egy 1,8 másodperces kiállást.”
„Miután Checót kihívtuk, könnyedén megtarthatta volna a pozícióját Bottas előtt, de sajnos problémánk volt a bal hátsóval, emiatt pedig mintegy 2 másodpercet veszített. Hiába futott utána elképesztő kivezető kört, elveszítettük a pozíciót. Aztán átálltunk két kiállásra, és szerintem, ha lett volna még egy kör a futamból, visszaszerezte volna azt a helyet.”