A Red Bull számára mégis eredményes volt a nap, hiszen egy héttel az ausztriai idénykezdet előtt a csapatnak lehetősége volt arra, hogy felvegye a fonalat a meglehetősen hosszúra nyúlt kényszerpihenő után.
Ráadásul – bár erről a csapat nem árult el részleteket – az RB16-os versenyautóra egy módosított padlólemez is felkerült, melyet új terelőelemekkel láttak el. A gyűjtött adatok pedig igencsak hasznosak lehetnek a jövőbeli fejlesztésekhez.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondja, a tesztnap azért is hasznos volt, mert lehetőségük volt gyakorolni a koronavírus-járvány miatt beiktatásra kerülő protokollokat.
„Azért voltunk Silverstone-ban, hogy felvegyük a ritmust, gyakoroljuk az alapokat – például a kerékcseréket –, de főleg az új szabályozás miatti protokollokat, a maszkviselést és a távolságtartást. Csak hogy biztosak legyünk abban, mindenki tudja, mire számíthat, amikor megérkezünk Ausztriába” – mondta a szakember.
„Kétségkívül vannak különbséget. Most például, hogy mindenki maszkot visel, nem lehet leolvasni az érzéseket egy-egy szerelő vagy mérnök arcáról. Viszont azt gondolom, meg fogjuk szokni, és a biztonság miatt fontos. Szerintem hamar megszokjuk majd, és egy ideig most ez lesz a norma.”
„Egy filmforgatási napot tartottunk, mely során 100 km-t lehet megtenni az autóval, és demóabroncsokat használtunk. Mégis jó ráérezni kicsit az autóra, a szerelők is formába tudnak lendülni, nem is beszélve a versenyzőről, hiszen mégiscsak egy 3 hónapos szünetről beszélhetünk.”
„Szerintem Alex is profitálni fog belőle, hiszen még meglehetősen tapasztalatlannak számít a Forma-1-ben. Biztosan hasznos lesz számára.”