Verstappen a 71 körös verseny 69 körében előzte meg a futamon addig vezető Charles Leclercet, a manőver közben pedig a két autó összeütközött, a monacói Ferrarija pedig kiszorult a pályáról.
Leclerc a történtek után azt mondta, a holland előzése nem volt tiszta, a versenybíróság pedig mintegy három órán át tanácskozott. Végül a stewardok úgy döntöttek, versenybalesetnek minősítik a történteket, kvázi nem büntetik Verstappent, aki így a Red Bull idei első győzelmét szerezte.
Amikor Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét arról kérdezték, milyen reakciói lettek volna annak, ha Verstappen büntetést kap, a szakember így felelt: „Belegondolni sincs értelme, mert megfelelő döntést hoztak.”
„Érthetetlen dolog lett volna megváltoztatni a dobogósok sorrendjét egy ilyen verseny után. Ez volt az a tónus, aminek az F1-re szüksége volt egy fantasztikus versenyhez.”
Horner azt mondja, a Red Bullnál kétségük sem volt afelől, hogy Verstappen mindent jól csinált.
„Teljes mértékben meg voltunk győződve arról, hogy rendben volt. Aztán nyilván a stewardok elé került az ügy, és ilyenkor eljön a pont, amikor az ember már nem tudja… De szerintem Tom Kristensen és a versenybírók abszolút jól döntöttek. Egyszer majd ellenünk szól majd a dolog, de fair verseny volt, kemény küzdelem, és ilyennek is kell lennie az F1-ben.”
Horner szerint a kulcsa az volt a döntésnek, hogy Verstappen már a kanyar csúcspontja előtt Leclerc előtt volt.
„Ha megnézzük, látható, hogy az apex előtt már elöl volt, szóval azon a ponton már övé volt a kanyar. A másik srác dolga ilyenkor visszavenni, és megpróbálni aláfordulni, máskülönben megvan a zsákolás, vagy a sakk-matt. Így látták a stewardok is.”