Toszkán Nagydíj

Horner újabb részleteket árult el Verstappen furcsa balesetéről

BUDAPEST, HUNGARY - JULY 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 19, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Joe Klamar/Pool via Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-24P6FN1E52111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
Újabb részleteket árult el Max Verstappen hungaroringi balesetéről a Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner.

A holland pilóta számára kis híján már az előtt véget ért a magyarországi verseny, hogy egyáltalán elkezdődött volna: a rajtrácsra menet autójával megcsúszott, és a gumifalnak ütközött.

A Red Bull szerelői emberfeletti teljesítményt nyújtva építették újra Verstappen autóját, főleg annak bal első felfüggesztését, így a fiatal pilóta elrajtolhatott, végül pedig a 2. helyen ért célba.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, Verstappen azért nyomta meg olyan keményen a rajtrácsra kivezető kört, mert el kellett végeznie egy rutinfeladatot, a 8. sebességi fokozat hangolását.

„A képernyőn néztem a kivezető körét, és láttam, hogy Max szélesen fordult a 6-os/7-es kanyarban” – mondta a szakember.

„Megnyomta, hogy lássa, hol van tapadás, és próbálta szinkronizálni a 8-as fokozatot a 12-es kanyar felé menet, amihez padlóig kell nyomni.”

„A pálya viszont csúszósabb volt, mint gondolta, a gondolta, az abroncsok pedig nagyon hidegek voltak. Senki sem hitt a szemének, amikor a gumifalnak csúszott.”

„Szerencsére nem fulladt le a motor és ki tudott tolatni a gumifalból. Nem tudtuk akkor még, mennyire sérült az autó, és el kellett döntenünk, hogy behívjuk-e a bokszba. Végül azonban azt mondtuk neki, hogy menjen a rajtrácsra, hogy lássuk, meg tudjuk-e szerelni az autót anélkül, hogy rajtpozíciót veszítenénk.”

Horner azt mondja, rendkívül büszke a Red Bull szerelőire, akik elképesztő munkát végeztek percekkel a rajt előtt.

„A vicces az, hogy nem is stresszeltem rajta. Úgy éreztem, hogy ha bárki képes megszerelni, akkor azok a mi szerelőink! Szenzációs zongoraművésznek kell lenned ahhoz, hogy azon a kis helyen dolgozni tudj az ujjaiddal, annyira szűk tervezésű autók ezek.”

„Más csapatok szerelői is megtapsolták a srácainkat a rajtrácson. A csapatmunka igazi példája volt, mindenki összehangoltan dolgozott az idő ellen, és elvégezték a feladatot.”

„Valósággal pezsegtek a garázsban, de aztán persze le kellett nyugtatniuk magukat, hiszen ugyanezek a szerelők csinálják a kerékcseréket is – és abszolváltak egy 2 másodperc alatti kiállást is, ami a leggyorsabb volt a versenyen – sorozatban már harmadszor! Fenomenális teljesítmény volt.”

Fotó: Red Bull Racing

Horner azt mondja, egészen a versenyig gyenge hétvégéje volt a Red Bullnak, egész egyszerűen ugyanis nem tudták következetesen használni az autókat.

„A magyarországi egy olyan pálya, ahol általában erősek voltunk, de múlt pénteken egy kicsit el voltunk veszve” – magyarázta.

„A szerelők megszegték a „kijárási tilalmat”, hogy változtassanak az autón, de az még mindig nem úgy teljesített, ahol kellett volna, a versenyzők pedig küszködtek a kiszámíthatatlanságával.”

„A változékony időjárás ugyancsak nehezítette a dolgunkat, nem tudtunk összehasonlításokat végezni az edzések között, ami igazán visszavetette a fejlődésünket.”

„Az időmérő után tehát nem voltunk jó helyzetben, a 7. és 13. helyeken voltunk a rajtrácson, és hogy őszinte legyen, nyomasztó esténk volt.”

„Ezeken a hétvégéken, amikor semmi sem kedvez nekünk, mindenki a belét kidolgozza. Egy dologban biztosak lehetünk a csapatunkkal kapcsolatban: soha nem adjuk fel, és rendkívüli küzdőszellem van bennünk.”

„Feltöltődve vágtunk neki a vasárnapnak, és képzelhetik, mit éreztünk, amikor láttuk Maxot a falban. De amint túltettük magunkat a kivezető körös incidensen, a versenyzők nagyszerű munkát végeztek a futamon, és az autó is jobban teljesített, mint vártuk.”

„Max is maga mögött hagyta az incidenst, ez pedig az érettség valódi jele volt részéről, Alex [Albon] pedig leszegett fejjel küzdött, megelőzte a mezőny néhány legtapasztaltabb versenyzőjét.”

Horner azt mondja, a Red Bull RB16-os versenyautójában bőven van még potenciál: „Le a kalappal a Mercedes előtt, egy igazán versenyképes autót fejlesztettek, nekünk pedig be kell fognunk őket. Erre fókuszál az egész csapat.”

„Meg kell oldanunk a mostani problémákat, de úgy gondolom, hogy az RB16-os alapjaiban egy nagyon jó autó, egyszerűen csak ki kell hoznunk belőle a legtöbbet, és meg kell oldanunk a kezelésével kapcsolatos problémákat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS