Az olaszok igencsak meggyőzően szerepeltek a téli teszteken, Melbourne-ben azonban a várakozásokon alul teljesítettek.
A Ferrari versenyzői lecsúsztak a dobogóról: a vasárnapi futamon nemcsak a Mercedes versenyzői, hanem a Red Bull ifjú titánja, Max Verstappen is jobb volt Sebastian Veteléknél.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport.com című lapnak a minap elárulta, sejti, mi áll a Ferrari gyengélkedése mögött.
„Teljesen világos, hogy a Ferrari alulteljesített. És a Haas is. Nem tudjuk pontosan, de szerintem visszavettek a teljesítményből mert hűtési gondjaik voltak” – vélekedett a szakember.
„A Haas hirtelen lassabb lett [a teszteken látott tempójához képest].”
Marko szerint az is beszédes, hogy Sebastian Vettel a frissebb és lágyabb gumikkal sem tudott jó tempót autózni. Szerinte ez is azt mutatja, hogy a Ferrari a beállításokkal is bajlódott.
„Az egyik árulkodó jel, hogy [Charles] Leclerc gyorsabb volt a fehér gumikon [kemény keverék], mint Vetel a sárgákon [közepes keverék]. Ez azt jelenti, hogy valami gond van. Vettel mindössze három félig-meddig gyorskört futott, aztán a tempója visszaesett. A Ferrari nem jelentett veszélyt a sárga gumikon a hőmérséklet, illetve az abroncsaik degradálódása miatt.”
„Nekünk viszont nem voltak gondjaink a degradálódással, és még csak a határokat se feszegettük.”
A Ferrari az idei szezonnak egy, a Mercedesétől és a Red Bullétól teljesen eltérő első szárnnyal vágott neki, Marko szerint azonban ez nem befolyásolta az olaszok teljesítményét.
„Szerintem túl van értékelve ez a teória. Az első szárny többé-kevésbé meghatározza az autó koncepcióját. De rengeteg más dolog van az autó elején, ami még fontos szerepet játszik. Vannak eltérő koncepciók, de a versenytempót tekintve csak [Valtteri] Bottas volt a többiek felett. A Ferrari és a Red Bull azonos szinten volt.”
Marko hozzátette, a Ferrari gyengélkedéséhez az is hozzájárulhatott, hogy már nincs akkora előnyük az egyenesekben, mint tavaly.
„Az FIA jól reagált és bezárt néhány kiskaput, vagy legalábbis minimalizálta ezeket. Ez azt jelenti, hogy azok a végsebességek, amiket a Ferrari elért az egyenesek utolsó 25 vagy 30 százalékában, már nem léteznek. Ez jó.”