A japán gyártó az energiaital-gyárosok révén 2020-ban a világbajnoki címért szeretne harcba szállni, a téli teszteken pedig bebizonyosodott, idei V6-os erőforrásuk gyors és megbízható is.
A Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabi a minap egy interjúban elárulta, számos tekintetben igyekeztek fejlődést elérni – ezek közé tartoznak a versenyek rajtjai is.
Tavaly többször előfordult ugyanis, hogy a túl agresszív motorvezérlés miatt a versenyzőket nagyban hátráltatta a kerekek kipörgése – ez leginkább az esős Német Nagydíjon volt szembetűnő.
„A versenyek rajtjánál az elrugaszkodás nagyon fontos. Ha szerzel egy pole pozíciót, azt nagyon könnyű elveszíteni” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.
„Szóval a tavalyi szezon során sokat dolgoztunk ezen a teljesítményen, hogy kontrolláljuk a kalibrációk robosztusságát. Próbáltunk fejlődni ezen a téren, és bízunk abban, hogy a kilövéseknél is jó lesz a teljesítményünk.”
A szakember szerint azt korai még megmondani, hogy az új Honda-motor hogyan teljesít majd a riválisokhoz képest, ám úgy érzi, sokat fejlődtek a télen.
„Ez a második évünk a Red Bull Racinggel, és a harmadik a Toro Rossóval [már AlphaTauri]. Együtt dolgozunk a Red Bull Technologyval, akik pedig szinergiában működnek együtt a Red Bull-lal és az AlphaTaurival.”
„Szóval szorosan együttműködünk a Red Bull Technologyval a motor kasztniba építése tekintetében, és több időt tudunk most erre szánni mindkét csapat esetében, mint tavaly. Ez jó dolog.”
„És persze dolgozunk az erőforrás teljesítményén és megbízhatóságán is, mint ahogy kompromisszumokat kötünk a felhasználás módja, illetve az élettartam között. Rengeteg mindenre oda kell figyelnünk, de a három fő dolog a teljesítmény, a megbízhatóság, illetve a „csomagolás”.”
Bár az AlphaTauri részéről nemrég úgy fogalmaztak, a Honda nagyot lépett előre az erőforrás kasztniba „csomagolását” tekintve, Tanabe azt mondja, van még tennivalójuk.
„Nem volt ez olyan nagy lépés, de a tervezők talán azt mondják, hogy igen. Finomhangolás volt inkább. Nagyon keményen dolgoztunk együtt a csapatokkal, hogy javítsunk a csomagoláson.”
Arra a kérdésre, hogy úgy alakultak-e az előszezoni tesztek, ahogy szerették volna, a Honda főnöke így felelt: „Igen. Úgy hiszem, jobb volt, mint tavaly.”