A német istálló tavaly a legjobb volt a konstruktőrök között, az egyéni küzdelmekben azonban Lewis Hamilton alulmaradt Max Verstappennel szemben. A Mercedes a szezon második felében sokat küszködött motorjának megbízhatóságával, ezen pedig a német mérnökök mindenképpen változtatni szeretnének az előttünk álló idényre.
A szezon során a versenyzők legfeljebb 3 erőforrást használhattak fel büntetlenül, Lewis Hamilton azonban 5, míg csapattársa, Valtteri Bottas 6 motort nyüstölt a 22 versenyhétvége során. A Mercedes brixworth-i mérnökei kockáztattak, a megbízhatóságot feláldozva igyekeztek nagyobb motorerőre szert tenni, ennek pedig meg is lett az eredménye a versenypályán.
A hírek szerint a Mercedes V6-osa tavaly alapvetően 1026 lóerő leadására volt képes, a Brazil Nagydíj időmérőjén alkalmazott motorvezérléssel azonban további 18 lóerőt tudtak kisajtolni az erőforrásból, így összesen 1044 lóerőt ért el a hathengeres.
A Mercedes jelenleg is gőzerővel dolgozik 2022-es versenyautóján, melyet február 18-án mutatnak majd be a nagyközönségnek. Az új modell a technikai szabályok változása miatt teljesen átalakul a tavalyi autóhoz képest, és bár a motorszabályok változatlanok maradnak, a Mercedes természetesen ezen a téren is próbál előrelépni.
A hírek szerint a brixworth-i motorrészleg egy német szaktekintéllyel erősödött, aki tapasztalatával nagyban hozzájárult az új turbófeltöltő kifejlesztéséhez, ennek köszönhetően pedig 2022-ben jóval agresszívebb motorbeállításokat tudnak majd alkalmazni.
Fontos változás az idei szezonban, hogy az F1 csapatainak E10-es üzemanyagokat kell használniuk, tehát 10 százalékban etanolt kell tartalmaznia a versenybenzinnek. Bár ez alapvetően teljesítménycsökkenéssel jár, úgy hírlik, a Mercedes üzemanyagpartnerének, a Petronasnak köszönhetően már vissza is nyerte azt a 20 lóerős veszteséget, amit az első próbapados teszten tapasztalt.
A Mercedes W13-as kódjelű versenyautója Mike Elliot irányítása mellett készül, az új szabályok miatt pedig a német csapatnak is tiszta lappal kellett kezdenie a tervezést. Az új regulák szerint az autók tengelytávjának 3400 és 3600 mm között kell lennie, a maximális tengelytáv tehát 17 cm-rel rövidebb, mint 2021-ben. Mivel 2022-ben már nem az aerodinamikai leszorítóerő, hanem a talajhatás kerül a középpontba, a megfelelő tengelytáv eltalálása igazán nagy kihívás.