A koronavírus-járvány miatt a királykategória csapatai megállapodtak abban, hogy idén is a tavalyi kasztnikat használják majd. A fejlesztésre persze volt lehetőség a télen, mindenki két zsetont használhatott fel, ezt az autó általuk megválasztott területére költhették a csapatok.
Az egyetlen komoly szabályváltozás a padlólemezre vonatkozott: a csapatoknak változtatniuk kellett autóik ezen részén, a szabályalkotók ugyanis a gumik használhatósága érdekében próbálták csökkenteni a leszorítóerőt 2021-re.
Bár az idei versenyautókat már bemutatták, több csapat is igyekezett eltitkolni bizonyos megoldásokat: a Red Bull például csak két stúdiófotót tett közzé autójáról, és a Mercedes is titkolózott W12-es modelljével kapcsolatban.
A pénteken kezdődő előszezoni teszten viszont lehull a lepel: a csapatok kénytelenek lesznek megmutatni autóikat, Pat Fry, az Alpine technikai igazgatója pedig arra számít, rengeteg tesztelnivalója lesz az F1 csapatainak.
„A padlólemez területe, amit próbálnak elrejteni a csapatok, a fékcsatornákon elvégzett módosítások, illetve a diffúzoron elvégzett változtatások jelentősen csökkentik a leszorítóerőt” – magyarázta a szakember.
„Azt gondolom, ez a terület a fejlesztések egyik fő területe lesz. Kétségkívül van egy megtervezett programunk. Hogy őszinte legyek, azoknál a csapatoknál, amelyeknél dolgoztam, ez egy olyan terület, ahol soha nem lehet megfelelően lemodellezni a deformálódott gumiformát a szélcsatornában.”
„Azt gyanítom, hogy a bahreini teszten mindenki számtalan tesztelemet vonultat majd fel, akárcsak az első versenyeken. Véleményem szerint nem csupán egy megoldást látunk majd, hanem rengeteg tesztelnivaló lesz.”
„A teszten nagyon érdekes lesz majd, amikor látjuk, hogy a dolgok mennyire jól korrelálnak a szélcsatornában illetve a CFD-technológiával kapott értékekkel.”
Fry azt mondja, a szabályok miatt idén nemigen lehet innovatív megoldásokkal előállni, ezért a riválisok bizonyos megoldásait meglehetősen könnyű lesz majd lemásolni.
„A titoktartás, amit a csapatok mutatnak, leginkább a padlólemez és az első kerekek körüli területre, illetve a fékcsatornákra vonatkozik.”
„Ha látok valamit valakinek az autóján, és az mondjuk egy eltérő forma vagy kialakítás a padlólemezen, akkor azt 2 nap múlva már lehet tesztelni a szélcsatornán, és 1 hét múlva már fent lehet az autón.”
„Nagy szabályváltozások történtek – persze az autó egy meglehetősen kis részén –, de elég könnyű lenne reagálni, ha látnánk, hogy valakinél egy másik megoldás jobban működik.”
„Ez a Forma-1 természete, nem igaz? Mindannyian azt gondoljuk, hogy okosak vagyunk, és próbáljuk eltitkolni, mit csinálunk – a bahreini versenyen pedig kiderül, mennyire leszünk gyorsak.”