Idén könnyebben túlhevülnek az F1-es gumik - F1VILÁG.HU

Idén könnyebben túlhevülnek az F1-es gumik

HIRDETÉS
A Pirelli motorsport-igazgatója, Mario Isola szerint a Forma-1 csapatai 2020-ban többet küszködhetnek majd az abroncsok túlmelegedésével, miután azok megszavazták, hogy az új fejlesztési gumik helyett a tavalyiakat használják idén is.
mechanic, mecanicien during the 2019 Formula One World Championship, United States of America Grand Prix from november 1 to 3 in Austin, Texas, USA - Photo Francois Flamand / DPPI Pirelli medium tyre

Az olasz gumigyártó a tavalyi szezon során sokat dolgozott 2020-as abroncsain, a csapatok azonban végül egyhangúlag úgy döntöttek, hogy ezek helyett inkább maradnának a 2019-es gumiknál az új idényben is.

Noha a Forma-1 technikai szabályai 2020-ra nem változtak jelentősen, az autók várhatóan gyorsulnak majd, a csapatok ugyanis folyamatosan finomítanak a tervezésükön.

Emiatt pedig a Pirelli kénytelen lesz emelni a guminyomáson is, hogy kiegyensúlyozza a nagyobb energiaszinteket. Mario Isola szerint ez az egyetlen eszköz, ami a kezükben van az új szezonra.

„A következetes technikai szabályok közepette – mivel a technikai regulák az idei évre nem változnak tavalyhoz képest – a fejlesztési ráta körönként nagyjából 1-1,5 másodperc” – mondta a Pirelli F1-es főnöke.

„Egy idényben ennyi a fejlődés a köridőben. Szóval arra számítok, hogy 2020-ban újabb lépést teszünk. Ez pedig több leszorítóerőt jelent, ami pedig több energiát. Ha pedig valamit meg tudunk jósolni, az talán a több túlmelegedés.”

„Ez pedig azért lesz, mert a gumikra több energia hat majd.”

Isola hozzátette, ennek lesznek előnyei is, hiszen a csapatok kevésbé küszködnek majd az abroncsok felmelegítésével.

„Ha emlékeznek, a 2019-es szezon elején néhány csapat a gumik felmelegítésére panaszkodott, és alkalmanként bizony nehéz is volt felmelegíteni őket. Idén ez nem lesz probléma. Ismerik már a gumikat, szóval tavalyhoz képest az előny az, hogy már tudják, hogyan használják ezt a terméket.”

„Úgyhogy idén nem lesz tanulási görbe a gumikkal kapcsolatban.” 

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Idén könnyebben túlhevülnek az F1-es gumik
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!