2019-ben a Hondának köszönhetően már a Red Bullnak is lesz party-üzemmódja, így az időmérő edzéseken is képes lesz felvenni a versenyt a riválisokkal.
Az energiaital-gyárosok 14 szezonon át dolgoztak együtt a Renault-val, és 2010 és 2013 között sorozatban négy világbajnoki címet is bezsebeltek.
A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta azonban képtelenek voltak a végső győzelemért harcolni, a Renault motorjai ugyanis gyengének és megbízhatatlannak bizonyultak a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest.
A Red Bull és a Renault viszonya emiatt igencsak megromlott, az energiaital-gyárosok pedig 2019-től már a Honda erőforrásait használják a Forma-1-ben.
A csapat motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko szerint idén a Red Bull a Mercedesszel és a Ferrarival egy szintre kerülhet, a csapaton belül pedig „valódi eufória” és „optimizmus” uralkodik.
„A számok nagyon optimistává tesznek bennünket a teljesítménynövekedés tekintetében is” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.
„Először lesz lehetőségünk arra, hogy „party-üzemmódot” ünnepeljünk! A Honda motorja már most valamivel a Renault-é előtt jár. Ha kombináljuk a mi GPS-adatainkat a Honda adataival, a Mercedes és a Ferrari régiójában leszünk.”
„Természetesen ők sem alszanak. De már olyan magas szinten vannak, hogy nem képesek nagyobb ugrásokra. Még ha 10-15 kW lemaradásban is leszünk, az sem lesz különböző attól, mint amikor a V8-as érában versenyeztünk a Renault-val. Ennyit kompenzálni tudunk.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a 2018-as szezon végén azt mondta, 40 kW-nyi extra motorerővel teljesen más képe lett volna az F1-es idénynek. Az energiaital-gyárosok négy versenyt nyertek, ám sorozatos műszaki hibák hátráltatták őket, a Renault pedig elismerte, nem sikerült olyan fejlődést elérniük, mint remélték.
Ezzel szemben a Honda sokat javult az év során a Toro Rosso partnereként, és bár Helmut Marko nem számít könnyű szezonra, meggyőződése, hogy jól döntöttek.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy nehéz dolgunk lehet a megbízhatósággal. Nagyon valószínű, hogy nem fogjuk tudni három motorral teljesíteni a szezont. De ha megfelelő pályákat választunk, pár kör után fel tudjuk küzdeni magunkat a mezőny elejére. Ez lesz a koncepciónk – tudatosan elfogadjuk a motorcsere miatti büntetéseket, ha szükséges.”
A szakember kifejtette, az elmúlt év adatai nyilvánvalóan megmutatják, mennyire hiányzott egy jó motor az autójukból.
„Kezdettől fogva a B-ligában versenyeztünk. 70 lóerő hiányzott az időmérőkön. Pályától függően volt, hogy kevesebb, de átlagosan 40 lóerő lemaradásban voltunk. A GPS-adataink világosan megmutatták, mennyit veszítettünk az egyenesekben, és mennyit nyertünk a kanyarokban. Amikor a Ferrari motorját csúcsra járatták, a különbség még extrémebb volt.”