Bár nagy reményekkel vágott neki a 2019-es szezonnak, a Renault számára nehezen indult az év, és az eddig eltelt hat versenyen mindössze 14 pontot szerzett a csapat.
Miközben zajlanak az idei autó fejlesztései, az istálló természetesen már a 2020-as évre is készül, jelenleg pedig azt fontolgatják, hogy a továbbiakban az egykörös tempót helyezik előtérbe.
Cyril Abiteboul elárulta, nem kizárt, hogy egy olyan autót építenek majd a következő szezonra, mely leginkább az időmérő edzésekre lesz kihegyezve, nem pedig arra, hogy a versenyeken a lehető legfinomabban bánjon a gumikkal.
„Azt hiszem, két-három változtatást is fontolgatunk, ezek pedig drámaian megváltoztathatják a jövő évi autó viselkedését, illetve versenyképességét” – nyilatkozta a szakember.
„Az első az aerodinamikai hatékonyság, a második az, hogy hogyan egyensúlyozunk az időmérő és a verseny között, mert a modern F1-ben minden az időmérőről szól. Ma már majdnem minden pálya olyan, mint Monaco, és eltérő minta rajzolódik ki az autó fejlesztését tekintve attól függően, hogy az időmérőre, vagy a versenyre fókuszálunk-e.”
„És itt olyan dolgokról is szó lehet, mint a váltóáttételezés. Ha az időmérőt akarjuk előtérbe helyezni a versennyel szemben, akkor változtatni kell ezen. De a szabályokban le van írva, hogy idén ezen már nem lehet változtatni, jövőre viszont még teljesen nyitott a dolog. Az utolsó dolog pedig az autó dőlése.”
„Időnk van még. Nincs túl késő megváltoztatni az autó bizonyos paramétereit. Nem egy rossz autó ez, de lehet javítani rajta, szóval a jövő év előrelépés lesz az ideihez képest.”
Bár a Renault szeretne közelebb kerülni a topcsapatokhoz, Abiteboul világossá tette, a legnagyobb lehetőségük a sikeres szereplésre a 2021-es szabályok bevezetésekor lesz.
„Hogy a dobogókért harcolhatunk-e, vagy egyből a győzelmekért? Nem. Mert tudjuk, milyen az F1” – mondta a 2020-ra tervezett fejlesztésekről. „És őszintén szólva a legjobb esélyünk az, ha 2021-re dolgozunk.”
„Ezért is lesz megfelelő egyensúly a 2020-as fejlesztéseket tekintve – hiszen el akarjuk kezdeni, mint ahogy el akarjuk kezdeni a 2021-es fejlesztést is.”