A McLaren trükkös szellőző rendszere megnehezítheti a többi csapat életét a hétvégi Kínai Nagydíjon, ugyanis a wokingi gárda óriási előnybe kerülhetnek a pálya hosszú egyenesében, figyelmeztet a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa.
A McLaren trükkös szellőző rendszere megnehezítheti a többi csapat életét a hétvégi Kínai Nagydíjon, ugyanis a wokingi gárda óriási előnybe kerülhetnek a pálya hosszú egyenesében, figyelmeztet a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa.
A kínai pályán található az egyik leghosszabb egyenes a Forma-1-ben, ahol a versenyautók könnyedén átlépik a 300 km/h-s sebességhatárt, és ahol igazán kijöhet a McLaren által elsőként kifejlesztett F-csatorna ereje.
A rendszer lehetővé teszi, hogy nagy sebességeknél csökkenjen a hátsó szárny légellenállása és terhelése, mellyel egy időben megnő az autó végsebessége, amit a számadatok is bizonyítanak, hiszen az első három versenyen kivétel nélkül a McLaren érte el a legnagyobb sebességeket.
Massa éppen ezért úgy gondolja, hogy riválisuk komoly előnyre tehet szert a kínai pálya hátsó hosszú egyenesében, így a többieknek – köztük nekik is – kompromisszumos megoldást kell találniuk a beállítások terén, hogy fel tudják venni a versenyt a McLarennel az egyenesekben.
„Jó vezetni ezen a pályán, és az extrém hosszú egyenes, amely egy szűk kanyarhoz vezet, kiváló előzési lehetőséget biztosít” – magyarázta a brazil pilóta.
„Igen ám, de óvatosnak kell lennünk ezzel az egyenessel az idei évben. Az elmúlt versenyeken láthattuk, hogy a McLaren nagy végsebességeket ér el, így nagyon óvatosnak kell lennünk a velük vívott csata közben, és készen kell állnunk arra, hogy megvédjük pozícióinkat.”
A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton is tisztában van azzal, hogy különösen erősek lehetnek az egyenesekben a hétvégi futamon, és a következőket mondta: „Az előzés lehetséges ezen a pályán, főleg a hosszú hátsó egyenes végén, így magabiztos vagyok, hogy ismét eredményesek leszünk a hétvégén.”
A McLaren mellett a BMW Sauber is használni fogja saját fejlesztésű F-csatornáját Kínában, miután az sikeresen teljesített az elmúlt futamon Malajziában, jóllehet a korai kiesés miatt a csapat nem tudta azt kellően tesztelni versenykörülmények között.
Az Autosport információi szerint a Williams rendszere is már előrehaladott stádiumban van, míg a többi élcsapat, a Ferrari, a Red Bull Racing, és a Mercedes is keményen dolgozik a fejlesztésen, ám azt egyelőre nem tudni, ki mikor készül el azzal.