A világjárvány miatt már februárban el kellett halasztani az április közepére tervezett Kínai Nagydíjat, és bár a mezőny Melbourne-be elutazott, végül az ausztrál versenyt sem rendezték meg, sőt, bejelentették, hogy a bahreini és a vietnámi futamot is halasztják, az idény pedig várhatóan csak május végén rajtol el.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója nemrég arról beszélt, bízik abban, hogy a járvány elmúlását követően tartalmas idényünk lehet még, az elmaradt versenyek pótlására pedig a nyári szünetet is felhasználhatják, sőt, akár kétnapos hétvégék is jöhetnek.
„Az augusztusi szünet feláldozásával adhatunk magunknak néhány hétvégét, amikor is versenyeket rendezhetünk. És szerintem tisztességes versenynaptárat alakíthatunk ki az év hátralévő részére” – mondta a szakember.
A Brawn által mondottak alapján mi is ötleteltünk, hogyan is alakíthatják át a 2020-as F1-es naptárat. A legoptimálisabb kétségkívül az lenne, ha a még fix dátummal rendelkező futamokat – így például a Magyar Nagydíjat – nem kellene mozgatni.
Ilyen lehet a 2020-as F1-es versenynaptár:
- Monacói Nagydíj – május 24.
- Azeri Nagydíj – június 7.
- Kanadai Nagydíj – június 14.
- Francia Nagydíj – június 28.
- Osztrák Nagydíj – július 5.
- Brit Nagydíj – július 19.
- Magyar Nagydíj – augusztus 2.
- Spanyol Nagydíj – augusztus 9.
- Holland Nagydíj – augusztus 23.
- Belga Nagydíj – augusztus 30.
- Olasz Nagydíj – szeptember 6.
- Szingapúri Nagydíj – szeptember 20.
- Orosz Nagydíj – szeptember 27.
- Japán Nagydíj – október 11.
- Amerikai Nagydíj – október 25.
- Mexikói Nagydíj – november 1.
- Brazil Nagydíj – november 7.
- Kínai Nagydíj – november 22.
- Vietnámi Nagydíj – december 6.
- Abu Dhabi Nagydíj – december 13.
Mindez persze egyelőre csak jóslat, bár a kétségkívül optimális lenne, ha az esetlegesen elmaradó európai versenyeket a nyári szünetben pótolnák, a Holland Nagydíjat például közvetlenül a belga forduló előtt.
A bahreini, valamint vietnámi versenyek pedig az idény végére kerülhetnek át, jócskán összesűrítve a programot. Brawn nemrég úgy fogalmazott, nem kizárt, hogy a kétnapos versenyhétvégék megrendezését is fontolóra veszik.
„Az egyik dolog, amiről beszéltünk, azok a kétnapos hétvégék, és ha például triplafordulók lesznek kétnapos hétvégékkel, az működőképes lehet.”
Hogy valójában hogyan alakul majd az idény, az legfőképpen természetesen azon múlik, a koronavírussal kapcsolatos nemzetközi helyzet enyhül-e. A már törölt versenyek promóterei keresik a lehetőséget arra, hogy az év későbbi szakaszában helyet kapjanak a naptárban.
Bár az Ausztrál Nagydíjat törölték, úgy tudjuk, a versenyrendezők azt szeretnék, ha a melbourne-i futamot is megtartanák egy későbbi időpontban. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az összes futamot nem sikerült besűríteni a naptárba, hacsak nem tolják ki a bajnokságot januárig, erre azonban kevés az esély, hiszen ez akár a 2021-re tervezett szabályok elhalasztását is jelenthetné.