A világjárvány miatt már februárban el kellett halasztani az április közepére tervezett Kínai Nagydíjat, és bár a mezőny Melbourne-be elutazott, végül az ausztrál versenyt sem rendezték meg, sőt, bejelentették, hogy a bahreini és a vietnámi futamot is halasztják, az idény pedig várhatóan csak május végén rajtol el.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója nemrég arról beszélt, bízik abban, hogy a járvány elmúlását követően tartalmas idényünk lehet még, az elmaradt versenyek pótlására pedig a nyári szünetet is felhasználhatják, sőt, akár kétnapos hétvégék is jöhetnek.
|
„Az augusztusi szünet feláldozásával adhatunk magunknak néhány hétvégét, amikor is versenyeket rendezhetünk. És szerintem tisztességes versenynaptárat alakíthatunk ki az év hátralévő részére” – mondta a szakember.
A Brawn által mondottak alapján mi is ötleteltünk, hogyan is alakíthatják át a 2020-as F1-es naptárat. A legoptimálisabb kétségkívül az lenne, ha a még fix dátummal rendelkező futamokat – így például a Magyar Nagydíjat – nem kellene mozgatni.
Ilyen lehet a 2020-as F1-es versenynaptár:
- Monacói Nagydíj – május 24.
- Azeri Nagydíj – június 7.
- Kanadai Nagydíj – június 14.
- Francia Nagydíj – június 28.
- Osztrák Nagydíj – július 5.
- Brit Nagydíj – július 19.
- Magyar Nagydíj – augusztus 2.
- Spanyol Nagydíj – augusztus 9.
- Holland Nagydíj – augusztus 23.
- Belga Nagydíj – augusztus 30.
- Olasz Nagydíj – szeptember 6.
- Szingapúri Nagydíj – szeptember 20.
- Orosz Nagydíj – szeptember 27.
- Japán Nagydíj – október 11.
- Amerikai Nagydíj – október 25.
- Mexikói Nagydíj – november 1.
- Brazil Nagydíj – november 7.
- Kínai Nagydíj – november 22.
- Vietnámi Nagydíj – december 6.
- Abu Dhabi Nagydíj – december 13.
Mindez persze egyelőre csak jóslat, bár a kétségkívül optimális lenne, ha az esetlegesen elmaradó európai versenyeket a nyári szünetben pótolnák, a Holland Nagydíjat például közvetlenül a belga forduló előtt.
A bahreini, valamint vietnámi versenyek pedig az idény végére kerülhetnek át, jócskán összesűrítve a programot. Brawn nemrég úgy fogalmazott, nem kizárt, hogy a kétnapos versenyhétvégék megrendezését is fontolóra veszik.
„Az egyik dolog, amiről beszéltünk, azok a kétnapos hétvégék, és ha például triplafordulók lesznek kétnapos hétvégékkel, az működőképes lehet.”
Hogy valójában hogyan alakul majd az idény, az legfőképpen természetesen azon múlik, a koronavírussal kapcsolatos nemzetközi helyzet enyhül-e. A már törölt versenyek promóterei keresik a lehetőséget arra, hogy az év későbbi szakaszában helyet kapjanak a naptárban.
Bár az Ausztrál Nagydíjat törölték, úgy tudjuk, a versenyrendezők azt szeretnék, ha a melbourne-i futamot is megtartanák egy későbbi időpontban. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy az összes futamot nem sikerült besűríteni a naptárba, hacsak nem tolják ki a bajnokságot januárig, erre azonban kevés az esély, hiszen ez akár a 2021-re tervezett szabályok elhalasztását is jelenthetné.