Íme a beszélgetés, amivel Verstappen lebuktatta magát

MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 26: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks with Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 26, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-21ZAPQ2EH2111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
Max Verstappen, a Red Bull F1-es versenyzője elveszítette a Mexikói Nagydíj pole pozícióját, miután nem lassított le az időmérő végén Valtteri Bottas balesete idején.

Verstappen kérdéses körülmények között szerezte meg pole pozícióját: Bottas az időmérő végén ütközött a falnak, így mindenkinek lassítania kellett – ő azonban javítani tudott idején

A kvalifikációt követően a közösségi média az eset miatt lett hangos, sokan büntetést követeltek Verstappennek, azonban akkor még az volt az FIA álláspontja, hogy a holland az adott miniszektorban megfelelően lelassított. 

Ezzel párhuzamosan zajlott az időmérő utáni sajtótájékoztató, ahol Verstappent megkérdezték az esetről, ő pedig egyrértelműen azt mondta, hogy habár látta a balesetet, nem lassított le

Az FIA ezek után bejelentette, hogy a sajtótájékoztatón elhangzottak miatt mégis beidézik Verstappent, majd végül három rajthelyes büntetéssel sújtották őt, mert úgy ítélték, hogy valóban nem lassított le kellően.

„Max, úgy tűnt, hogy Bottas balesete ellenére a leggyorsabb utolsó szektor a tiéd lett. El tudnád mondani, hogy lassítottál-e, vagy tisztában voltál-e a helyzettel, amikor láttad a sárga zászlókat a kanyarba menet?” – hangzott a kérdés a sajtótájékoztatón az ESPN újságírójától. 

MV: „Tisztában voltam vele, hogy Valtteri ütközött” – válaszolta Verstappen. 

„Visszavettél?” 

MV: „Nem úgy tűnt, nem? Nem.”

„Mondanál még valamit a témával kapcsolatban?”

MV: „Nem, úgy gondolom, mindannyian tudjuk, mit jelent a sárga zászló. 

„Miért nem vettél vissza, ha láttad a sárga jelzést?”

MV: Nos, nem számít, nem? 

„De talán igen, az FIA meg fogja nézni.”

MV: „Akkor töröljék a körömet. A másodikat. A másik köröm is jó volt.”

„A biztonsági szempontok? Bármi aggodalom ezzel kapcsolatban?”

MV: „El kell mennünk a biztonságig? Úgy gondolom, hogy tudjuk, mit csinálunk – különben nem vezetnénk egy F1-es autót. Ez az időmérő, és igen, menni kell. De ahogy mondtam, ha törölni akarják a körömet, akkor töröljék a körömet.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!