Íme a GPS-adatok: Nehéz dolga lesz a Ferrarinak Silverstone-ban!

GP GRAN BRETAGNA F1/2019 - VENERDÌ 12/07/2019 credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Az időmérő edzésen nem volt nagy különbség a Mercedes és a Ferrari között, a versenyen azonban az ezüstnyilak előnybe kerülhetnek majd Silverstone-ban.

A maranellóiak már a versenyhétvégét megelőzően meglehetősen pesszimistán nyilatkoztak, Mattia Binotto csapatfőnök elmondása szerint a Brit Nagydíjnak otthont adó versenypálya egyáltalán nem fekszik a Ferrari autóinak, így a Mercedes lesz a hétvége abszolút favoritja.

Charles Leclerc ehhez képest mindössze 79 ezreddel volt lassabb a pole-t megszerző Valtteri Bottasnál, aki mellől csapattársa, Lewis Hamilton startolhat.

De vajon a Ferrari a mai versenyen is tartani tudja a lépést a Mercedesszel? Nos, a pénteki szabadedzésen látottak alapján nehezen!

Az adatok azt mutatják, a Mercedes előnye nagy üzemanyag-terhelés mellett körönként akár 7 tizedmásodperc is lehet a Ferrarival szemben, így az olaszok leginkább a Red Bull-lal csatázhatnak majd.

Persze a körülmények könnyen felülírhatják a papírformát: ahogy azt idén már oly sokszor láttuk, a gumik megfelelő működtetése egyáltalán nem egyszerű feladat, bár ebben a tekintetben inkább a Mercedes lehet előnyben.

A silverstone-i pálya ugyanis a gumigyilkos helyszínek közé tartozik, hiába a meglehetősen hűvös időjárás. Az új aszfalt miatt ráadásul az autók még jobban csúszkálnak majd, ami nagyon megterhelő lesz az abroncsok számára.

„A Copse kanyar olyan, mint egy egyenes. A Maggotsban és a Beckettsben viszont nagyon csúszkálnak az autók. Ez egy körön nem okoz problémát, egy versenytáv során viszont igen. Így lehet igazán kinyírni a gumikat” – nyilatkozta a Mercedes egyik mérnöke.

A Mercedes továbbra is előnyben van a kanyarokban, ráadásul a hűvös időjárás is nekik kedvez | Fotó: Mercedes

És hogy a silverstone-i pálya mennyire is fekszik a Mercedes autóinak, az az alábbi GPS-adatokból is jól látszik. A Ferrari az egyenesekben kétségkívül a leggyorsabb, a kanyarokban viszont rengeteget veszítenek a Mercedeshez – de még a Red Bullhoz képest is.

KanyarMercedesFerrariRed Bull
Hangar-egyenes329 km/h332 km/h328 km/h
Luffield125 km/h115 km/h120 km/h
Copse291 km/h290 km/h292 km/h
Stove250 km/h233 km/h240 km/h

Ennek ellenére a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff meglehetősen óvatosan nyilatkozott.

„A Ferrari és a Red Bull egyértelműen felzárkózott” – mondta.

„Nem volt könnyű megszereznünk az első rajtsort. A Ferrari a Q2-ig hihetetlenül erős volt, a Q3 elején viszont mi előreléptünk, ők pedig vissza. A pálya tapadása nőt, versenyzőink megtalálták a ritmust, és minden összejött számunkra.”

A Mercedes számára a kulcs az lehet a délutáni versenyen, hogy a start után megőrizzék a vezetést, a 3. helyről rajtoló Charles Leclerc ugyanis velük ellentétben nem a közepes, hanem a lágy gumikkal rajtol, melyek könnyebben elérik majd az üzemi hőmérsékletet, és gyorsabbak is lesznek az első körökben.

„Nem volt könnyű a legtöbbet kihozni a gumikból ezen a pályán” – mondta James Allison technikai igazgató.

„Bár a kanyarokban nagy terhelésnek vannak kitéve, meglehetősen hűvös van, ezért hamar visszahűlnek.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!