Friss hírek

Íme a Mercedes magyarázata a csapatutasításra

A Mercedes szerint nyomós indokuk volt arra, hogy a Bahreini Nagydíj versenyén helycserét kérjenek két pilótájuktól, Valtteri Bottastól és Lewis Hamiltontól.

A Mercedes szerint nyomós indokuk volt arra, hogy a Bahreini Nagydíj versenyén helycserét kérjenek két pilótájuktól, Valtteri Bottastól és Lewis Hamiltontól.

A Mercedes szerint nyomós indokuk volt arra, hogy a Bahreini Nagydíj versenyén helycserét kérjenek két pilótájuktól, Valtteri Bottastól és Lewis Hamiltontól.

A Mercedes számára nem volt hibátlan verseny a vasárnapi, különösen Valtteri Bottas számára – a finn pilóta hiába indult az első rajtkockából, végül csak a harmadik helyen zárt. A verseny során problémákkal küszködött, így a csapat arra kérte őt, engedje el Hamiltont maga mellett, aki még küzdhetett volna a győzelemért.

„Volt néhány döntő tényező ma” – nyilatkozta Niki Lauda, a csapat elnöke. „A légkulcs nyomásával volt egy kis gond az egyik kiállásnál, majd jött Lewis büntetése – enélkül meg tudta volna nyerni a futamot. Valtterinél pedig a guminyomás túl magas volt, nem volt meg emiatt a tempója. Miért tartsuk fel egymást, ha az egyik autónál problémák vannak?”

Lauda mindazonáltal elismerte, hogy a Ferrari remek munkát végzett ma: „A Ferrari mindent jól csinált, ők megérdemelték a győzelmet.”

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója szerint is nyomós indokuk volt arra, hogy beavatkozzanak – nem volt céljuk, hogy befolyásolják a versenyt, azonban a csapat érdeke ezt kívánta.

„Megpróbáltuk fenntartani a sorrendet, és nem akartunk beavatkozni, mert az szörnyű, de egy bizonyos ponton dönteni kell, hogy elveszítjük-e a versenyt, vagy közbeszólunk” – nyilatkozta Wolff. „A legfőbb dolog az volt, hogy nem tudtunk azzal a tempóval menni, amit az autó bír.”

„Három verseny telt el, és mindig az volt a filozófiánk, hogy egyenlően kezeljük a pilótáinkat. Tudjuk, hogy nehéz dolog a csapatutasítás, és nem is akarok még ezzel élni.”

Az erőviszonyokkal kapcsolatban Wolff elmondta, a versenyen a Ferrari egyelőre erősebbnek tűnik náluk.

„Egy körön egy pici előnyünk van, a futamon pedig – talán a gumikezelés miatt – a Ferrarinak van meg ez az előnye. A mai nap alapján nem lehet következtetéseket levonni. Nem tudjuk, hogy mi lett volna az eredmény, ha Lewis az elejétől kezdve elöl van.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!