Úgy tűnik, Sebastien Buemi bebetonozta első pozícióját, mert a nyitónaphoz hasonlóan, kedden is ő diktálta a tempót az idei év első kollektív tesztjének helyet adó Portugáliában.
Úgy tűnik, Sebastien Buemi bebetonozta első pozícióját, mert a nyitónaphoz hasonlóan, kedden is ő diktálta a tempót az idei év első kollektív tesztjének helyet adó Portugáliában.
Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a Scuderia Toro Rosso az egyedüli csapat a helyszínen, amely még a 2008-as autóját használja, a többiek ugyanis már a jóval kisebb leszorító erőt generáló új versenygépekkel dolgoznak.
A svájci pilóta több mint 3 másodpercet adott az őt követő Pedro de la Rosának, aki tovább folytatta a McLaren – tavalyi hátsó szárnnyal szerelt – új autójának tesztelését a portugál ringen, ahol volt napsütés, eső, sőt még jégeső is.
Mivel a csapatok még csak ismerkednek új autóikkal, a köridőkből vajmi keveset lehet kiolvasni, amit az is bizonyít, hogy de la Rosát majd’ öt másodperccel lemaradva követte Jarno Trulli a harmadik helyen, aki először próbálhatta ki a Toyota új versenygépét.
“Nagyon nehéz bármit is mondanom az új autóról, ugyanis a pálya állapota messze volt az ideálistól” – mondta az olasz pilóta. “Nagyon vizes volt a burkolat, és szinte semmi tapadása nem volt a pályának. Sajnálom, hogy nem sikerült több kört megtennem, de nem lett volna sok értelme ilyen körülmények között.”
“Remélhetőleg az idő javulni fog a hét második felében, és Timo (Glock) már szárazon is kipróbálhatja az új gépet, melynek karakterisztikájáról több információt kaphatunk.”
Nelsinho Piquet a negyedik lett az új Renault-val, azonban csak kilenc kört teljesített, ugyanis probléma lépett fel motorjával, amit a szerelők csak nehezen tudtak megjavítani.
“Egy újabb esős és szeles napon vagyunk túl, így csak kevés kört teljesítettünk” – mondta a brazil. “Bosszantó, hogy időt veszítettünk, de ez bármikor megtörténhet, főleg egy téli teszten.”
“Mivel még nem vezettem száraz pályán az új autót, nehéz arról nyilatkoznom, hogy mennyiben különbözik az R28-tól. Azonban az előrejelzések szerint jobb lesz az idő holnap, így remélhetőleg többet megtudhatunk az autóról.”
Nico Rosberg az utolsó helyen végzett a Williams idei modelljével, melyet először próbálhatott ki a versenypályán.
Teszteredmények, Algarve, 2. nap:
1. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:34.429 48 2. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:37.512 62 3. Trulli Toyota (B) 1:42.399 30 4. Piquet Renault (B) 1:45.860 9 5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:51.580 31