Miközben az amerikai versenyistálló két új versenyzővel, Esteban Oconnal és Oliver Bearmannal vág neki a világbajnokság küzdelmeinek, a csapat szerkezeti változásaiban is számos módosulás történt nemrégiben. A legjelentősebb változtatásokat a Haas pályaszéli csapatában hajtották végre. Laura Müller lesz Esteban Ocon versenymérnöke, míg Ronan O’Hare Oliver Bearman munkáját segíti majd. Mindketten korábban teljesítménymérnökként dolgoztak a Haasnál. Müller a szimulátormérnöki pozícióban kezdte Forma-1-es pályafutását, míg O’Hare a Williamsnél, a NIO Formula E csapatánál, valamint a Mercedesnél és a Racing Bullsnál is szerzett tapasztalatot.
A Haas továbbá kinevezte első stratégiai vezetőjét, Carine Cridelichet, aki március 1-jén csatlakozik a csapathoz az RB-től. Francesco Nenci korábban a Toyota, Sauber és Marussia mérnökeként dolgozott, ő szintén a Haasnál folytatja, mint vezető versenymérnök. Mark Lowe lett a Haas sportigazgatója, míg a korábbi csapatmenedzser, Peter Crolla nemrégiben távozott az istállótól. A gyárban Andrea De Zordo, Tom Coupland és Jonathan Heal továbbra is pozíciójukban maradnak technikai igazgatóként, valamint vezető és helyettes tervezőként.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Ayao Komatsu csapatfőnök a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva elmondta: „Ezek hatalmas változások, de úgy éreztem, hogy a pályaszéli csapat az egyik leggyengébb pontunk volt tavaly. Minél versenyképesebbé vált az autó, annál nyilvánvalóbbá váltak ezek a hiányosságok. Túl sok pontot hagytunk az asztalon.”
HIRDETÉS
Komatsu példaként említette a 2024-es bahreini szezonnyitót, ahol Kevin Magnussen egy potenciális pontszerző helyet veszített el Zhou Guanyuval szemben egy alávágás során.
„Sokszor nyomás alatt nem működtünk úgy, ahogy kellett volna. Ez nemcsak az embereken múlik, hanem azon is, mennyi képzést tudunk nyújtani” – tette hozzá Komatsu.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A csapat idei első privát tesztjét is megtartotta Jerezben, ahol Ocon, Bearman és a Toyota pilótája, Ritomo Miyata vett részt.
„Ez rendkívül fontos volt a pályaszéli csapat képzéséhez” – mondta a csapatfőnök. – „Korábban egyszerűen csak egy versenycsapat voltunk, de most már lehetőségünk van privát teszteket tartani, és különböző szimulációkat végrehajtani a szezon kezdete előtt.”
HIRDETÉS
A Haas január végén mutatja be Gene Haas tulajdonosnak a banbury-i központtal kapcsolatos javaslatait, amely akár egy teljesen új helyszínre költözést is jelenthet. A változtatások célja, hogy a Haas erősebb teljesítményt nyújtson a pályán, miután 2024-ben az Alpine csapata mindössze hét ponttal előzte meg őket a konstruktőri bajnokság hatodik helyéért folytatott küzdelemben. Komatsu szerint a csapat sokkal felkészültebben várja az új szezont, és bízik benne, hogy a változtatások meghozzák a kívánt eredményeket.
HIRDETÉS