Jelentős szerkezeti változások a Haas F1-es csapatánál - F1VILÁG.HU

Jelentős szerkezeti változások a Haas F1-es csapatánál

HIRDETÉS
A Haas Forma-1-es csapata jelentős személyi változtatásokat hajtott végre a 2025-ös szezonra való felkészülés során, amely érinti a versenymérnökök, a stratégiai és sportoperációs csapat összetételét. Ayao Komatsu csapatfőnök szerint ezek a lépések elengedhetetlenek voltak a csapat fejlődése érdekében.
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 10: Esteban Ocon, Haas VF-24 during the Abu Dhabi Post-Season Testing at Yas Marina Circuit on Tuesday December 10, 2024 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Andy Hone / LAT Images)
HIRDETÉS

Miközben az amerikai versenyistálló két új versenyzővel, Esteban Oconnal és Oliver Bearmannal vág neki a világbajnokság küzdelmeinek, a csapat szerkezeti változásaiban is számos módosulás történt nemrégiben. A legjelentősebb változtatásokat a Haas pályaszéli csapatában hajtották végre. Laura Müller lesz Esteban Ocon versenymérnöke, míg Ronan O’Hare Oliver Bearman munkáját segíti majd. Mindketten korábban teljesítménymérnökként dolgoztak a Haasnál. Müller a szimulátormérnöki pozícióban kezdte Forma-1-es pályafutását, míg O’Hare a Williamsnél, a NIO Formula E csapatánál, valamint a Mercedesnél és a Racing Bullsnál is szerzett tapasztalatot.

A Haas továbbá kinevezte első stratégiai vezetőjét, Carine Cridelichet, aki március 1-jén csatlakozik a csapathoz az RB-től. Francesco Nenci korábban a Toyota, Sauber és Marussia mérnökeként dolgozott, ő szintén a Haasnál folytatja, mint vezető versenymérnök. Mark Lowe lett a Haas sportigazgatója, míg a korábbi csapatmenedzser, Peter Crolla nemrégiben távozott az istállótól. A gyárban Andrea De Zordo, Tom Coupland és Jonathan Heal továbbra is pozíciójukban maradnak technikai igazgatóként, valamint vezető és helyettes tervezőként.

Ayao Komatsu csapatfőnök a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva elmondta: „Ezek hatalmas változások, de úgy éreztem, hogy a pályaszéli csapat az egyik leggyengébb pontunk volt tavaly. Minél versenyképesebbé vált az autó, annál nyilvánvalóbbá váltak ezek a hiányosságok. Túl sok pontot hagytunk az asztalon.”

Komatsu példaként említette a 2024-es bahreini szezonnyitót, ahol Kevin Magnussen egy potenciális pontszerző helyet veszített el Zhou Guanyuval szemben egy alávágás során.

Bearman örül, hogy lesznek még újoncok rajta kívül az F1-ben

„Sokszor nyomás alatt nem működtünk úgy, ahogy kellett volna. Ez nemcsak az embereken múlik, hanem azon is, mennyi képzést tudunk nyújtani” – tette hozzá Komatsu.


HIRDETÉS

A csapat idei első privát tesztjét is megtartotta Jerezben, ahol Ocon, Bearman és a Toyota pilótája, Ritomo Miyata vett részt.

„Ez rendkívül fontos volt a pályaszéli csapat képzéséhez” – mondta a csapatfőnök. – „Korábban egyszerűen csak egy versenycsapat voltunk, de most már lehetőségünk van privát teszteket tartani, és különböző szimulációkat végrehajtani a szezon kezdete előtt.”

A Haas január végén mutatja be Gene Haas tulajdonosnak a banbury-i központtal kapcsolatos javaslatait, amely akár egy teljesen új helyszínre költözést is jelenthet. A változtatások célja, hogy a Haas erősebb teljesítményt nyújtson a pályán, miután 2024-ben az Alpine csapata mindössze hét ponttal előzte meg őket a konstruktőri bajnokság hatodik helyéért folytatott küzdelemben. Komatsu szerint a csapat sokkal felkészültebben várja az új szezont, és bízik benne, hogy a változtatások meghozzák a kívánt eredményeket.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!