A brit versenyző a pole pozícióból vágott neki az imolai versenynek, ám már a rajt után elveszítette a vezetést Max Verstappennel szemben.
A holland a 3. helyről startolva belül előzte meg Hamilton a 2-es kanyar féktávján, Hamilton azonban nem hagyta magát, így a két versenyautó koccant, a címvédő Mercedese pedig valósággal átrepült a kerékvetők felett.
Emiatt Hamilton autója megsérült: az első szárny bal oldali véglapja szenvedett károkat, Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója pedig nemrég elárulta, pontosan mennyi időveszteséggel járt ez körönként.
„Kezdetben sokat veszített vele, ennek oka pedig az volt, hogy a véglap nem szakadt le teljesen, megtartották azok a nyomásérzékelők, amikkel ezen elemek aerodinamikai teljesítményét mérjük” – magyarázta a szakember. „És miközben ez ott lógott, elég komoly veszteséget okozott, mintegy 6 tizedmásodpercet a nyitókörökben.”
„Amint az első szárny ezen eleme teljesen leszakadt – ami valójában remek hír volt Lewisnak – ez az érték megfeleződött. Szóval később azt láttuk, hogy olyan 2-3 tizedes időveszteséget jelentett az intermediate-gumikkal futott etapban, illetve a közepes gumis etap korai szakaszában.”
Shovlin elárulta, szerencsére az autó padlólemeze nem szenvedett károkat, a sérült első szárnyat pedig le tudták cserélni, amikor Valtteri Bottas és George Russell balesete miatt félbeszakították a futamot.
„Nagy örömünkre ez volt az egyetlen elem, ami sérült, és amikor piros zászlóval leintették a futamot, lehetőségünk volt kijavítani ezt a hibát, szóval feltehettünk egy új első szárnyat, és minden visszatért a normál kerékvágásba.”