Jogi vitába keveredhetnek a Forma-1 vezetői a száguldó cirkusz új, tavaly novemberben leleplezett logója kapcsán.
Már a rajongók körében is nagy vihart kavart az, hogy a száguldó cirkusz tulajdonosa, a Liberty Media lecserélte a sportág korábbi, már-már ikonikussá vált szimbólumát egy sokak szerint sablonosabb és semmitmondóbb logóra.
Most úgy tűnik, a Forma-1 tulajdonosainak még jobban fájhat a fejük, lapinformációk szerint ugyanis egy vállalat már jóval régebb óta használ egy, az új F1 logóra kísértetiesen hasonlító megoldást.
A 3M nevű technológiai vállalatról van szó, mely Futuro nevű termékéhez használta az F-betűből kialakított sémát.
A cég szóvivője a Telegraph-nak azt mondta, a 3M még 2017 februárjában tett védjegybejelentést az amerikai szabadalmi hivatalhoz, majd hozzátette: „Még nem volt egyeztetésünk a logóval kapcsolatban másik féllel. Tovább vizsgáljuk az ügyet.”
Jelen helyzetben jó eséllyel a 3M élvezhet elsőbbséget, hiszen a Forma-1 hivatalosan csak tavaly novemberben kezdte el oltalom alá helyezni új logóját, ráadásul az EU ezzel foglalkozó szervezete még nem hozott hivatalos döntést annak bejegyzésével kapcsolatban.
Az alábbi fotókon jól látható a hasonlóság a két logó között:
This logo looks familiar 😂 Credit: MatthewHudson6 on Twitter #f1 #formula1 #wtf1
A post shared by WTF1 (@wtf1official) on