Jól halad az új Red Bull fejlesztése, de ők is veszítenek a lóerőkből - F1VILÁG.HU

Jól halad az új Red Bull fejlesztése, de ők is veszítenek a lóerőkből

HIRDETÉS
A tervek szerint halad 2022-es versenyautójának fejlesztésével a Red Bull Forma-1-es csapata, az új üzemanyag miatt azonban elkerülhetetlenül veszítenek egy kicsit a lóerőkből – ezt nyilatkozta a minap Helmut Marko. A Red Bull tanácsadója szerint a cél nem lehet más, mint a világbajnoki cím.
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 11: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 11, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok Max Verstappen révén megnyerték a tavalyi bajnokságot, a konstruktőri versenyben ugyanakkor alulmaradtak a Mercedesszel szemben. Miközben a Red Bull őrült harcot vívott a bajnoki címért 2021-ben, már gőzerővel dolgozott az új szabályok szerint épülő vadonatúj versenyautóján is.

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko azt mondja, nem kétséges, hogy megérdemelten nyerték meg az egyéni világbajnoki címet 2021-ben.

„Őrülten intenzív szezon volt. Összességében pedig méltó világbajnokok lettünk. Volt néhány verseny, melyeken nagyon pechesek voltunk. Bakuban, Silverstone-ban és Budapesten elsősorban. Hamilton ráadásul Imolában kapott egy ajándék kört” – mondta Marko az Auto Motor und Sport című német lapnak nyilatkozva, majd hozzátette, muszáj volt dolgozniuk a tavalyi autón, hogy tartani tudják a lépést a Mercedesszel.

„Fejlesztenünk kellett, mert a Mercedes nagyot lépett előre a motorjával is. Az elektromosság tekintetében több erőt tudtak mobilizálni. Például az újraindítások után egy-két körre több energia állt rendelkezésükre.”

A folyamatos fejlesztések miatt pedig egyre nehezebb volt beállítani az autót, Verstappen szerepe így igencsak felértékelődött az év második felében.

„Sokkal nehezebb dolgunk volt a beállítások tekintetében. Nem tudtunk a céloknak megfelelő eredményeket elérni. A Mercedes gyorsabban be tudta állítani az autóját. És a gumik működtetése szempontjából is jobb autójuk volt. Az időmérőkön Max jelentette a különbséget. De a versenytempót tekintve a Mercedesé volt a gyorsabb autó.”

Marko hozzátette, határozott célokkal várják az új idényt, de természetesen nincs garancia az újabb sikerre. Abban azonban biztos az energiaital-gyárosok főnöke, hogy a legesélyesebb 2022-ben is a Red Bull és a Mercedes lesz.

„Az egyértelmű célunk a világbajnoki cím” – mondta a szakember. „De az ilyen jelenetős szabályváltozások közepette az ember soha nem mehet biztosra. A Mercedesnél és nálunk megvan a potenciál, megvannak a szakemberek és a folytonosság. És ez ismét egy párharcot ígér a legmagasabb szinten. Ráadásul Hamilton és Verstappen szintjén sincs más versenyző.”

„Norris valószínűleg tartani tudja a lépést. Leclerc-t egy kicsit lejjebb tette Sainz. Russell pedig kétségkívül nagyobb kihívást jelent majd Hamilton számára. Már csak retorikai és politikai szempontból is, hiszen ő is angol. Az időmérőkön hihetetlenül gyors, a versenyeken viszont már nem volt olyan nagy az előnye Latifihez képest.”

Hirdetés

A Red Bull tanácsadója beszélt arról is, a tervek szerint halad az új, RB18-as modell fejlesztése.

„Én legalábbis nem kaptam ezzel ellentétes információkat” – mondta Marko, majd hozzátette, csak a versenyzők és a vezetőség pihenhet, a csapat többi tagja kőkeményen dolgozik az új versenygépen. „Éjt nappallá téve dolgoznak. Az angolok nem a pihenésről híresek. Csak a Boxing Dayt [december 26.] ismerik.”

A 2022-es idényben a Forma-1 csapatainak már olyan üzemanyagokat kell használniuk, melyek 10 százalékban etanolt kell, hogy tartalmazzanak. Azt mondják, emiatt akár 20 lóerőt is veszíthetnek a motorteljesítményből a gyártók.

„A Honda rengeteget dolgozik az adaptáción. Az alapján, amit én hallok, minden pozitív. De a teljesítmény nem ugyanaz, mint 2021-ben. Viszont várnunk kell, hogy lássuk, mi a helyzet versenykörülmények között” – tette hozzá Helmut Marko.

2022-ben egyébként F1-es kivonulása ellenére még a Honda gyártja a motorokat a Red Bullnak, ám már az osztrák istálló költségein. A következő években pedig már az energiaital-gyárosok Milton Keynes-i kampuszán szerelik össze az erőforrásokat.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Jól halad az új Red Bull fejlesztése, de ők is veszítenek a lóerőkből
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!