Friss hírek

Jól teljesít a Haas, a csapatvezető a költségplafont méltatja

Csak dicsérni tudta az Forma-1 költségvetési korlátozását a Haas csapatvezetője, Günther Steiner, aki szerint hiba lenne bármikor is visszatérni a szabad költekezéshez.

Nagy változások történtek a Forma-1 világában az idei szezonban, hiszen végre bevezették az új technikai előírásokat, amelyeknek köszönhetően alapjaiban változtak meg az F1-es versenyautók. Ennek köszönhetően idén jó néhány izgalmas futamnak lehettünk a szemtanúi, ám Günther Steiner szerint nem szabad elfelejteni, hogy az élvezetes versenyekért nem csak a technikai regulák felelnek. Tavaly bevezetésre került a költségvetési korlátozás, ami a Haas csapatfőnöke szerint szintén nagyban hozzájárult az izgalmas összecsapásokhoz.

„Szerintem most sok területen zajlanak jó értelemben vett csaták odakint a versenypályán. Nagy verseny zajlik, és szerintem ezt a költségplafonnak is köszönhetjük. Sikeres szabályt alkottunk, és ennek nem kellene hátat fordítanunk.”

Hirdetés
 

Az olasz szakvezető érthető módon támogatja a költségek kordában tartását, hiszen a Haas ennek köszönhetően könnyebben felveheti a harcot az olyan istállókkal, amelyek eddig elképesztő mennyiségű pénzeket költöttek el egy-egy szezonra.

Nem kellene visszatérnünk a régi szép időkbe, amikor az nyerte meg a világbajnokságot, aki a legtöbb pénzzel rendelkezett. Szerintem az F1 és a nézők számára is nagyszerű, ami Silverstone-ban történt. Mindig el kell gondolkodnunk, ez miért volt így, és szerintem ennek a költségplafon is a része. Ebből következik, hogy szerintem mindenáron meg kell védenünk a költségplafont azzal, hogy idén nem ártunk a csapatoknak.”

A költségek korlátozása többek között a fejlesztési versenyre is nagy hatást gyakorolt. A csapatok a korábbiakhoz képest idén sokkal ritkábban visznek pályára új fejlesztési csomagokat, aminek köszönhetően az olyan kisebb költségvetésű csapatok is tovább maradnak versenyben, amelyek szezon közben eddig is keveset költöttek az autójukra. Ráadásul Steiner szerint az idei autókból sokkal nehezebb plusz teljesítményt kipréselni.

„Szetintem manapság nehezebb [előre lépni], mert a fejlesztések már kevesebbet számítanak. A mostani technikai szabályokkal sokkal nehezebb teljesítményt találni, szóval azt mondhatjuk, hogy ezek egészen jó előírások” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!