A Hungaroringről jelentkezünk! Kövesd velünk a Magyar Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Jönnek az izgalmas versenyek a Forma-1-ben?

Bár sokak szerint a tankolás betiltásával még jobban megölik a versenyt az F1-ben, a McLaren főmérnöke, Paddy Lowe éppen az ellenkezőjét gondolja, és meglátása szerint mindez megfűszerezheti a küzdelmet a jövő évben.

Bár sokak szerint a tankolás betiltásával még jobban megölik a versenyt az F1-ben, a McLaren főmérnöke, Paddy Lowe éppen az ellenkezőjét gondolja, és meglátása szerint mindez megfűszerezheti a küzdelmet a jövő évben.

Bár a szabályok nem változnak olyan mértékben, mint az idei évben, a verseny közbeni tankolás tiltólistára kerül jövőre a Forma-1-ben, így a csapatoknak olyan autókat kell tervezniük, amiket az egész versenytávra meg lehet tankolni.

“Ez egy igen jelentős változás, ami rengeteg odafigyelést igényel a csapatok részéről, az üzemanyagtank méretének kialakításától kezdve, a törésstruktúrán át, egészen a stratégiáig” – mondta Lowe, aki szerint izgalmakat hozhat a tankolás betiltása.

“A versenyek teljesen másképpen fognak kinézni a jövő évben. Néhányan azt mondják, hogy kevésbé lesznek érdekesek, de én nem vagyok erről meggyőződve.”

“Az autók tömege teljesen más lesz a verseny kezdetén és a vége felé. Jelenleg a köridők lineárisan emelkednek, ahogy súlyt teszünk az autóba, amik alapvetően rövid távú etapok teljesítésére vannak beállítva. Ez pedig a következő idényben változni fog, hiszen már a futam elején az egész távra megtankoljuk az autót.”

Az elmúlt évekkel ellentétben, a következő évadtól üres tankos lesz az időmérő edzés harmadik etapja, ami szintén komoly fejtörést okozhat a csapatoknak, ugyanis egy teli tankra beállított autóval kell jó időeredményt elérniük az üres autóval.

“Egy olyan autónk lesz, amely teljesen más lesz, mikor hozzáadjuk a körülbelül 160 kilo üzemanyagot” – magyarázta. “Szóval már az időmérőn ennek tudatában kell beállítanod az autódat, hogy az tökéletesen teljesítsen a versenyen.”

“Azt gondolom, hogy ez a versenyt is befolyásolni fogja, hiszen egyes pilóták teljesítménye nő, másoké csökken a súly változásának függvényében” – folytatta Lowe, aki rámutatott arra is, hogy a gumik szerepe még fontosabb lesz, mint idén.

“A másik tényező a gumi lesz. A Bridgestone jelenleg azt mondja, hogy abroncsai 200 km-es távra vannak hitelesítve. Az egyelőre nem tiszta, hogy mi történik akkor, ha ennél hosszabb ideig használja őket az ember. A versenytáv körülbelül 300 km, így érdekes lesz látni azt, hogy ki milyen stratégiát választ.”

“Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a szabályok egyértelműen kimondják, hogy egy cserét mindképpen be kell iktatni, hiszen a versenyre szánt mindkét keveréket használnunk kell. Azonban nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ennél több csere kell az ideális versenyhez.”

“Az emberek azt feltételezik, hogy csak egy csere lesz, de simán előfordulhat, hogy a nagy súly miatt a vártnál jobban kopnak majd a gumik, és extra kiállásra lesz szükség, legalábbis bizonyos helyszíneken.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!