A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael elárulta, hogy tárgyalások folynak arról, hogy már a jövő évben tiltólistára kerüljenek a két éve divatba jött kerékfedők, ugyanis azok olyan légörvényeseket keltenek az autó mögött, amik megnehezítik az előzéseket.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael elárulta, hogy tárgyalások folynak arról, hogy már a jövő évben tiltólistára kerüljenek a két éve divatba jött kerékfedők, ugyanis azok olyan légörvényeseket keltenek az autó mögött, amik megnehezítik az előzéseket.
Bár a szakemberek keményen dolgoztak azon, hogy már az idei évben is több előzés legyen a pályákon, eddig minden jel arra utal, hogy a kis szárnyaktól mentes, teljesen lecsupaszított autókat sem könnyű megelőzni élesben.
Az ausztrál szakember úgy véli, hogy ebben a kerékfedőknek is szerepük van, így azoktól mielőbb meg kell szabadulniuk, bár önmagában ez, még nem jelent megoldást a problémára.
“Az egyik dolog, amiről beszélnünk kell a következő évre vonatkozóan, az a kerékfedők használatának betiltása, mind a mozgóké, mind pedig a statikusaké” – mondta Michael.
A technikai igazgató elárulta, hogy az elmúlt időben elvégzett számítógépes szimulációik kimutatták, hogy a szóban forgó elemek igenis negatívan hatnak a követő autó aerodinamikai hatékonyságára.
Michael azonban figyelmeztetett, hogy csak ettől senki nem várjon csodát, más ehhez hasonló apró elemeket is találniuk kell, hogy jelentősen változzon a helyzet az előzések tekintetében.
“Ez egy olyan dolog, hogy kell belőle találnod hármat-négyet, és az már tényleg különbséget eredményez, szóval azt gondolom, jó irányba haladunk, de még találnunk kell néhány ilyet” – tette hozzá Michael.