A Toro Rosso technikai igazgatója, James Key azt reméli, a 2017-es évtől ismét szorosabbra fűzhetik kapcsolatukat a nagytestvér Red Bull Racinggel, miután újra a Renault motorjait használják a Forma-1-ben.
A Toro Rosso technikai igazgatója, James Key azt reméli, a 2017-es évtől ismét szorosabbra fűzhetik kapcsolatukat a nagytestvér Red Bull Racinggel, miután újra a Renault motorjait használják a Forma-1-ben.
Az együttműködést a Monacói Nagydíjon jelentették be az energiaital-gyárosok – ennek érdekében 2017-től a Toro Rosso már nem Ferrari-erőforrásokkal, hanem újra a Renault V6-osaival folytatja a szereplést.
„Mindig van értelme annak, ha van két F1-es csapatod, és ezen csapatok tekintetében van bizonyos mértékű átfedés” – mondta a Toro Rosso technikai igazgatója, James Key.
„Mi szétváltunk a Renault-val, mert volt némi bizonytalanság arra vonatkozóan, hogy mit is szeretnének tenni – nem volt világos, hogy felvásárolják-e az enstone-i csapatot. És tudjuk, hogy voltak problémák, mely mindkét csapatot érintették. Ezek többsége azonban már a múlté.”
„Amikor először leszerződtünk a Renault-val, az elsődleges szándékunk az volt, hogy ugyanazt a motort kapjuk, mint a Red Bull, mert van átfedés az erőforrás tekintetében, és az információkat meg tudjuk osztani.”
„Ennek hála pedig lehetőség van arra, hogy olyan megoldásokkal álljunk elő, mely mindkét csapat számára kedvező, ráadásul a tervezési és kutatási folyamatokat le lehet egyszerűsíteni.”
„Saját váltóműveink voltak, de ezt a fajta átfedést talán ki tudjuk terjeszteni az üzemanyag-rendszerre, a hidraulikus rendszerekre, esetleg a kipufogó-tervezésre, és bizonyos elektronikai megoldásokra. Ahol közösködhetünk, ott igenis van értelme a dolognak, hiszen kétségkívül pénzt takaríthatunk meg.”