HAMIL7ON

Jövőre még nehezebbek lesznek a rajtok az F1-ben

Jövőre még nehezebbek lesznek a rajtok az F1-ben

2017-ben még nehezebbek lesznek majd a Forma-1-es versenyek rajtjai a pilóták számára.


2017-ben még nehezebbek lesznek majd a Forma-1-es versenyek rajtjai a pilóták számára.

A következő szezontól ugyanis a versenyautók kormányaira már csak egyetlen kuplungfül kerülhet – emiatt pedig több csapat a versenyszezon utolsó szabadedzésein már új, továbbfejlesztett kormányokat tesztelt.

Miután a cél az, hogy tovább nehezítsék a versenyzők dolgát, szigorodnak a kuplungok használatára, felépítésére és működésére vonatkozó szabályok.

Amellett, hogy már csak egyetlen kuplungfület lehet használni a rajtoknál, nem lehet megjelölni az ideális „fogáspontot sem”.

Az FIA már 2016-ra is próbálta megnehezíteni a versenyzők dolgát, hiszen megtiltotta, hogy a mérnökök a felvezető körben bármiféle instrukcióval lássák el a pilótákat.

A csapatok azonban igyekeztek apró trükkökkel megoldást találni, az ideális fogásponthoz tartozó álláshoz például viszonyítási pontokat jelöltek meg a kormányon, és a két kuplungfül együttes használatával a versenyzők némiképp kontrollálni tudták a kerekek kipörgését.

A rajt előtt ugyanis mindkét fület behúzták, majd amikor felvillantak a piros lámpák, az egyiket az ideális fogáspont közelébe engedték, ettől azonban még nem mozdul el a versenyautó, hiszen a másik fül továbbra is behúzott állapotban volt. A lámpák kialvásakor aztán ezt is felengedték a pilóták, az autó pedig meglehetősen kontrolláltan tudott elindulni a rajtrácsról. A szóbab forgó trükk lényege tehát az volt, hogy nem a rajt pillanatában kellett eltalálni az ideális fogáspontot – jövőre viszont már nem lesz ilyen egyszerű a helyzet.

Az Auto Motor und Sport című szaklap cikkében azt írja, a mérnökök véleménye szerint a szigorítások miatt vagy túlságosan lecsökken majd a fordulat, vagy túlságosan kipörögnek a kerekek a rajtnál – az azonban semmiképpen sem lesz ideális, hacsak megfelelő szoftverekkel nem tudják valahogy kontroll alatt tartani a kuplung működését.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!