Eifel Nagydíj
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Jövőre visszatérhet a hibrid rendszer a Forma-1-be

A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) péntek este összeül Malajziában, hogy megvitassa, miként lehetne fokozni az izgalmakat, és növelni az előzések számát a jövőben. KERS és szálesebb hátsó gumik jöhetnek.



A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) péntek este összeül Malajziában, hogy megvitassa, miként lehetne fokozni az izgalmakat, és növelni az előzések számát a jövőben.

A szezonnyitó után hatalmas volt a felháborodás, mert a várakozásokkal ellentétben egy hihetetlenül unalmas futamot láthattunk Bahreinben, és bár a múlt heti verseny számos izgalmat tartogatott, mindenki tudja, hogy az nagyban az időjárásnak volt betudható.

A csapatok vezetői ezért is ülnek össze, hogy megvitassák, milyen módosítások szükségesek a technikai és a sportszabályzatban, hogy a jövő évben senki ne legyen elégedetlen.

Az Autosport úgy tudja, hogy a legfőbb téma a kinetikus energiatároló-rendszer (KERS) újbóli bevezetésének lehetősége lesz, aminek használatát egyébként jelenleg is engedik a szabályok, azonban a csapatok már korábban megegyeztek abban, hogy azt egyikük sem használja, a költségek visszaszorítása érdekében.

A zöld technológiát tavaly vezették be a Forma-1-ben, ám az kudarcot vallott, hiszen csak a Ferrari és a McLaren használta folyamatosan, a többiek úgy döntöttek, anyagi megfontolásból nem fejlesztik ki a rendszert, egyébként sem jelent olyan nagy előnyt.

A csapatvezetők azonban úgy gondolják, hogy a KERS visszatérése fokozná az izgalmakat, és használatával több előzést láthatnánk a versenyeken, a kérdés már csak az, hogy milyen formában hozzák vissza, mekkora energiát tárolhasson, és egyéb ilyen „apróságok.”

A hírek szerint a legtöbben azon vannak, hogy egységesítsék a KERS-t, amit egy külsős cég szállítanak be, ezzel megoldódnának az anyagi nehézségek, és minden csapat azonos eszközzel futhatna a versenyeken.

Az FIA már a múlt évben megerősítette, hogy 2011-től tiltólistára teszi a dupla diffúzort, ami egyébként keresztülhúzta a szövetség számításait, ugyanis annak megjelenése miatt nem, hogy kisebb, nagyobb lett az autók leszorító ereje.

Bár a dupla diffúzor betiltása már önmagában sokat segíthet, az irányító testület nem tartja kizártnak, hogy a hátsó abroncsok szélességét is megnöveli, 13 inchről egészen 18 inchig, ami nagyobb mechanikai tapadást biztosítana az autók számára, ezzel fokozva az izgalmakat.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Jövőre visszatérhet a hibrid rendszer a Forma-1-be
Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari
Itt a Racing Point válasza: Ezért nem tesztelték Strollt a Nürburgringen!
Már hétvégén bejelenti Schumacher szerződtetését a Haas?
Súlyos kérdéseket vet fel Stroll pozitív koronavírus-tesztje
Red Bull: Ha Albon nem javul, kívülről kell versenyzőt hoznunk