Az RB16B kódjelet viselő autót múlt héten prezentálta az osztrák istálló: a bemutató szó mindazonáltal azért túlzás, mert a csapat mindössze két stúdiófotót tett közzé az új modellről, ráadásul szemmel láthatóan figyeltek arra, hogy az autó bizonyos részei ne legyenek láthatóak.
A Red Bull aztán nem sokkal később, Silverstone-ban pályára is vitte az új versenyautót: a brit pályán pilótái az RB16B mellett a 2019-es, RB15-ös modellel is köröztek. Érdekes módon a csapat csupán a kétéves autó tesztjéről tett közzé fotókat, és videót sem publikált az idei modellről.
A nagy titkolózás miatt természetesen rögtön megindult a találgatás, az F1-Insider.com című lap pedig a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót is megkérdezte arról, miért rejtegetik annyira az idei modellt. A szakember egy meglehetősen furcsa, és első hallásra igencsak ingatag magyarázattal állt elő.
„Egy kicsit szűkös volt az idő ahhoz, hogy fotózzunk. A körözés sokkal fontosabb volt, mint a fotók készítése. Semmi rejtélyes nincs az autón. Nincs hat kereke, és nincs ventilátor a hátulján sem!” – mondta nevetve a grazi születésű szakember.
„Az autó következetes továbbfejlesztése a tavalyi modellnek. A cél az, hogy már rögtön az idény elejétől kezdve a győzelmekért harcoljunk. A bahreini teszten minden olyan elem felkerül az autóra, amit használni fogunk a szezonnyitón.”
Marko mindazonáltal hozzátette, a március 12-14. között esedékes teszt eredményeiből messzemenő következtetéseket nem szabad majd levonni.
„Tudjuk, hogy az üzemanyag-mennyiségek és a motorbeállítások is szerepet játszanak ezeken a teszteken. A való potenciált ezért csak az első futamon láthatjuk.”