Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Forma-1 csapatai a héten egyeztetéseket folytattak arról, hogy azokon a helyszíneken, ahol a tervek szerint két versenyt tartanak meg idén (Ausztria, Nagy-Britannia, és esetleg Bahrein), a második futamok rajtsorrendjéről rövid sprintfutamok döntsenek a szokásos kvalifikációk helyett.
Ezen sprintfutamok rajtrácsát a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendje határozná meg.
A Forma-1 vezetőségének javaslatát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint a csapatok többsége is támogatja, ám már hétvégén hallani lehetett arról, hogy a Mercedes ellenzi az ötletet – egész egyszerűen azért, mert a papírforma szerint favoritként várja a bajnokságot, és nem szeretne versenyhátrányba kerülni.
Most viszont olyan hírek is napvilágot láttak, melyek szerint a Racing Point is akadályt gördíthet a megvalósítás útjába: a RaceFans értesülései szerint a silverstone-i központú alakulat még nem döntötte el, hogy támogatja-e a javaslatot.
Mivel a Racing Point a V6-os erőforrás mellett idén is számos alkatrészt vásárol a Mercedestől, könnyen lehet, hogy a csapat döntése mögött politikai okok állnak majd.
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn egyébként korábban elárulta, tavaly szintén két csapat vétója miatt nem valósult meg hasonló elképzelés.
Úgy tudni, a Mercedes és a Racing Point megfontolja a fordított rajtrácsos sprintfutamokról szóló ötletet. A csapatok a héten szavaznak majd a kérdésben.
Az F1 vezetősége várhatóan a hét elején – lehet, hogy már hétfőn – jelenti be a 2020-as versenynaptár európai szakaszát: a világbajnokság július első hétvégéjén, Ausztriában rajtol majd.