Két hét múlva eldőlhet, kivonul-e a Mercedes a Forma-1-ből!

YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 01: Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, 1st position, crosses the line to the delight of his team on the pit wall during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on December 01, 2019 in Yas Marina Circuit, United Arab Emirates. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)
Fotó: Mercedes
Sajtóhírek szerint két hét múlva dönt a Mercedes anyavállalata, a Daimler, hogy a 2020-as szezont követően is folytatja-e Forma-1-es szereplését a német istálló révén.

A Mercedes még mindig nem írta alá az új Concorde-egyezményt, mely 2021-től lép életbe az F1-ben, bár a legutóbbi hírek arról szóltak, a német istálló a következő években is a száguldó cirkuszban maradhat Toto Wolff vezetésével.

A RaceFans és az Autocar viszont nemrég arról számolt be, a Mercedes F1-es szereplése továbbra is kérdéses: a Daimler igazgatósága állítólag február 12-én ül össze, ekkor döntenek majd arról, hogy folytatják-e a királykategóriában 2021-től, vagy sem.

Bár a Mercedes az elmúlt években sikert sikerre halmozott – sorozatban hat egyéni és hat konstruktőri világbajnoki címet nyert –, vannak arra utaló jelek, hogy a németek esetleg a kivonulás mellett döntenek. A Mercedes anyavállalatára, a Daimlerre ugyanis meglehetősen nagy nyomás nehezedik, hiszen fontos lenne számára a költségmegtakarítás azok után, hogy tavaly több milliárd fontnyi bevételcsökkenést produkált a vállalat.

Toto Wolff még decemberben arról beszélt, fontos volna a jövőben, hogy a Mercedes F1-es csapata az anyacégtől még függetlenebbül tudjon működni.

„Én vagyok az, aki a motorsport-tevékenységért felel. De én vagyok az első, aki elismeri azt is, hogy az autóipar változik, és minden tevékenységet meg kell vizsgálni. A Forma-1 és a motorsport általánosságban véve olyan tevékenység, mely szerves része a mi DNS-ünknek. Az első Mercedes is egy versenyautó volt.”

„Úgy gondolom, hatékonyabbnak kell lennünk. Egy szolid üzleti tervvel kell előállnunk. Csökkentenünk kell a Daimler hozzájárulását a mi tevékenységünkhöz, ha pedig sikerül ezt elérni, akkor hosszú távra a Forma-1-ben leszünk.”

„Az F1-es szereplés a befektetések egyik legjobb megtérülését jelenti a Daimler-csoporton belül”.

„Több mint 1 milliárdos nyereséget generálunk. És alapvetően mégis csak egy brandről beszélünk. Amit csinálunk, az nagyszerű szórakoztatás, ugyanakkor technológia is. Itt vannak a leghatékonyabb hibrid motorok, a brandnek pedig remek sportimázst kölcsönöz a szereplésünk. Amióta elkezdtük sikeres szereplésünket 2014 óta, azóta kivesszünk a részünket abban, hogy másfajta imázst alakítunk ki a Mercedes számára.”

„Természetesen a közúti autók, a stílus és a technológia a leglényegesebb részek, de azt gondolom, az, hogy mi Forma-1-es versenyeket nyerünk, mi is hozzátesszük a magunkét ahhoz, hogy másképp tekintsenek erre a brandre. Ezért vannak itt az igazgatóság emberei is: mert amit csinálunk, az egy pozitív gyakorlat, amiből a Daimler valójában profitál.”

Ha a Mercedes végül úgy dönt, kivonja gyári csapatát a Forma-1-ből, motorszállítóként még marad a sportágban: 2021 utánra a gyártónak érvényes szerződése van a McLarennel és a Williamsszel is, és a Racing Point alakulatával is folytatódhat az együttműködés.

Sőt, nemrég olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Mercedes F1-es csapatát irányító Toto Wolff a Racing Point tulajdonosával, Lawrence Stroll-lal közösen felvásárolhatja a német istállót, és Aston Martin néven szerepeltetheti 2021-től.

Az Aston Martin egyelőre nem kívánt reagálni az értesülésekre, a Mercedes pedig nem reagált az ezzel kapcsolatos megkeresésekre.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!