Orosz Nagydíj

Ne maradj le! Ez történik az Orosz Nagydíj helyszínén, Szocsiban!

Két mérési ponttal segítheti az előzést az FIA

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting az Európa Nagydíj hétvégéjén elárulta, könnyen elképzelhető, hogy a két előzési zóna mellé két mérési pontot telepítenek majd a továbbiakban.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting az Európa Nagydíj hétvégéjén elárulta, könnyen elképzelhető, hogy a két előzési zóna mellé két mérési pontot telepítenek majd a továbbiakban.

Idén először a Kanadai Nagydíjon használhattak a versenyzők két DRS-zónát a futam során, a rendszer azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, miután az a versenyző, aki az első szakaszon előzni tudott, a másodikban tovább növelhette előnyét – köszönhetően annak, hogy csupán egy helyen mérték az autók közti távolságot.

Az FIA képviseletében Charlie Whiting versenyigazgató elmondta, természetesen tisztában voltak mindezzel, és folyamatosan próbálják tökéletesíteni a rendszert.

„Nem gondolom úgy, hogy működött Kanadában. Nem is igazán számítottunk rá, ez sokkal inkább egy kísérlet volt, mivel a második szakasz túl rövid volt” – mondta Whiting hétvégén.

„Az egyik dolog, ami kialakult, hogy az a versenyző, aki előzött az első szakaszban, a másodikban ismét használhatta a rendszert. Tisztában voltunk ezzel természetesen, de volt egy egyeztetésünk a versenyzőkkel erről a dologról és az általános vélekedés az volt, hogy nem kellene engedni azt, hogy egy versenyző újra használja a DRS-t, ha már előzni tudott az első szakaszban.”

„Ez nem egy triviális kérdés, ami megoldódik automatikusan, szóval még egyezkedünk erről. Továbbra is két szakaszt használunk majd, de azt hiszem, foglalkozni kell a dologgal még.”

A szakember hozzátette, természetesen megvitatják annak lehetőségét, hogy két helyen mérjék az autók közti távolságot, ez azonban több problémát is felvethet.

„Ha két mérési pont lenne, akkor szükségünk lenne két értesítési pontra, illetve két aktiválási pontra. Ezzel megnőne az esélye annak, hogy valami rosszul alakul, és már eddig is voltak problémák, mert az egész rendszer jelzőeszközökre és vezetékekre támaszkodik, melyeket a pálya mellé telepítettünk. Ez az egyetlen dolog, ami miatt kicsit óvatos vagyok.”

„A két zóna ötlete Ausztrália után merült fel, ahol az első egyenes nem volt elég hosszú. Nyilvánvalóan Kanadában az első előzési zóna elegendő volt, a második pedig tényleg egy kis bónuszt jelentett. Nem hinném, hogy úgy működött, ahogy terveztük.”

„A kérdésre a válasz tehát az, hogy igen, lehet, hogy lesz két mérési pont, de ez dupla annyi munkát igényel, és dupla esély van arra, hogy valami rosszul sül el.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS