A vasárnapi verseny utolsó köreiben Valtteri Bottas, Carlos Sainz és Lewis Hamilton is bal első defektet kapott – előbbi két versenyző végül nem is tudott pontot szerezni, míg Hamilton defektes kerékkel ért célba, és nyerte végül meg a futamot.
Bár a futam után felmerült, hogy pályára került törmelékek okozták az abroncsproblémákat, a Pirelli elemzésével arra jutott, nem ez volt a helyzet.
Az olasz gumigyártó kedden délután közleményt adott ki, melyben azt írja: a fő ok az abroncsok extrém hosszú használata volt. A Pirelli azt írja, a második biztonsági autós periódus miatt a legtöbb csapat kihívta autóit kerékcserére, emiatt pedig egy meglehetősen hosszú, 40 kör körüli etapot kellett teljesíteniük ugyanazon szett abronccsal – ami több mint a verseny háromnegyede.
A silverstone-i pálya ráadásul az egyik legmegterhelőbb a gumik szempontjából, nem is beszélve arról, hogy az autók a pole pozíciós köridő alapján mintegy 1,2 másodpercet gyorsultak tavalyhoz képest.
Mindez azt eredményezte, hogy a gumik rendkívül extrém működési körülményeknek voltak kitéve, ez vezetett odáig, hogy több autó esetében is felmondta a szolgálatot a bal első abroncs, melyre a brit aszfaltcsíkon a legkomolyabb erők hatnak.
A hétvégi, második silverstone-i versenyre a Pirelli eggyel lágyabb keverékekkel érkezik: a C2-es, C3-as és C4-es gumikat használhatja a mezőny, a történtek után tehát nem változtatnak a gumiválasztáson. A gumik használatára vonatkozó előírásokon viszont igen: megemelik a minimális guminyomás mértékét, hogy növeljék a gumiszerkezet ellenállóképességét.