Friss hírek

Kifogtak a lágyabb gumik a Red Bull versenyzőin

A szuperlágy és a lágy keverékű abroncsokkal küszködött a vasárnapi, bakui versenyen a Red Bull Racing Forma-1-es csapata.


A szuperlágy és a lágy keverékű abroncsokkal küszködött a vasárnapi, bakui versenyen a Red Bull Racing Forma-1-es csapata.

Daniel Ricciardo és Max Verstappen az eredeti tervek szerint 1 kiállással teljesítette volna a versenytávot, a hátsó abroncsok azonban olyannyira túlmelegedtek autóikon, hogy a futam második felében fel kellett tenniük a közepes vegyületű gumikat.

„Elég gyorsan hátracsúsztunk, a hátsó abroncsokkal voltak problémáink, egyszerűen nem volt tapadásuk, hamar túlmelegedtek, és aztán még 4-es sebességi fokozatban is kipörögtek” – mondta Daniel Ricciardo, aki végül hetedikként ért célba az Európa Nagydíjon.

„Egy kicsit váratlan a dolog, hiszen vannak ennél forróbb helyszínek is, például Szingapúr, ahol mindig nagyon jók vagyunk. Nem számítottunk rá, hogy ez ma problémákat okoz. Meg kell értenünk, miért alakult így.”

„Nem 2 kiállással terveztünk, de rá lettünk kényszerítve. Stratégiailag nem végezhettünk volna jobb munkát.”

Ricciardo nem sokkal a leintés vége előtt tudta megelőzni a Mercedes-motoros Force Indiával köröző Nico Hülkenberget, aki mellett aztán csapattársa, Max Verstappen is el tudott menni.

„A verseny fénypontja egyértelműen az volt, amikor meg tudtam előzni Nico Hülkenberget a célegyenesben, és hogy csatázhattam egy jót a futam végén. Hosszú ideig néhány másodperccel autóztam csak Hülkenberg mögött, és néhány körrel a vége előtt sikerült igazán közel kerülnöm.”

A Red Bull másik versenyzője, Max Verstappen végül 8. lett Bakuban, elmondása szerint pedig ki kell deríteniük, miért okoztak problémát a lágyabb gumik vasárnap.

„A vége felé sikerült közel kerülnöm az előttem autózókhoz, de a szuperlágy és lágy gumik ma nem működtek az autóinkon” – mondta minden idők legfiatalabb F1-es futamgyőztese.

„Nagyon koptak a hátsó abroncsok, de amint közepes keverékre váltottunk, elég versenyképesek lettünk. Nem sokkal csúsztam le a 7. helyről, noha hátulról rajtoltam, szóval szerintem elégedettek lehetünk.”

„Kétségtelen, hogy meg kell vizsgálnunk a gumiproblémákat, mert a versenytempót tekintve azok jelentős mértékben hátráltatnak bennünket.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!